Senaste nytt

Återbetalning av skatter och avgifter med awardbokning

Poängen drogs omedelbart, jag fick bekräftelsemail med bokningsnummer och om jag loggar in på SAS hemsida kan jag plocka upp bokningen och titta på den.

Jag kan svara på mitt eget inlägg då jag varit i kontakt med Tallinn nu. SAS hade helt enkelt glömt bort att biljettera min bokning, nu fixade Tallinn det och enligt dom var det inget problem att dra pengarna från mitt gamla Amex-nummer. Det känns lite konstigt att ha ett nytt kort och samtidigt höra att det går bra att dra ifrån det gamla.

Jag kan svara på mitt eget inlägg då jag varit i kontakt med Tallinn nu. SAS hade helt enkelt glömt bort att biljettera min bokning, nu fixade Tallinn det och enligt dom var det inget problem att dra pengarna från mitt gamla Amex-nummer. Det känns lite konstigt att ha ett nytt kort och samtidigt höra att det går bra att dra ifrån det gamla.

Det finns en graceperiod, jag bytte amexkort (ej spärrat) och det gamla med autodragningar funkade typ 2 månader efteråt

Då kanske "ring inte bolaget och hoppas att du får åka gratis" hade varit ett dåligt råd. :) Gött att det löste sig, annars hade det nog blivit stopp på flygplasten.

Ja det hade ju känts minst sagt snopet att dyka upp på Arlanda med en oanvändbar bokning och sedan försöka tokstressa iväg till Shanghai på något annat sätt för att inte resten av dom efterföljande bokningarna ska gå upp i rök, kul start på semestern det hade varit ;)

Väcker denna tråd... Det sitter verkligen hårt inne att få skatten återbetald efter en avbokning av poängbiljett. Frugan ville stanna en dag längre på resmålet på vår jul/nyårsresa till hennes familj i norra Sverige. Jag köpte en ny enkel och bokade således av returresan. Poängen var givetvis körda, då resan påbörjats, skatter/avgifter gick inte att flytta över men skulle återbetalas enligt SAS-agenten.

Har ringt och påmint dem två gånger under de senaste sex veckorna, men det sitter som sagt hårt inne. Inga stora pengar att bråka om, 177 kr, så det är på gränsen att man orkar hålla på och fippla...

SAS återbetalningsavdelning är RIKTIGT USLA. Jag väntar på 5100 kr från en awardbokning som jag avbokade i slutet av oktober med avresa i november. Jag fick tillbaka poängen omgående men inte skatter och bränsletillägg. Jag har ringt 4 gånger samt haft kontakt med Customer service men ännu har inget hänt. Jag ger det till början av nästa vecka...

Mvh
/NotRyan

SAS återbetalningsavdelning är RIKTIGT USLA. Jag väntar på 5100 kr från en awardbokning som jag avbokade i slutet av oktober med avresa i november. Jag fick tillbaka poängen omgående men inte skatter och bränsletillägg. Jag har ringt 4 gånger samt haft kontakt med Customer service men ännu har inget hänt. Jag ger det till början av nästa vecka...

Jag brukar vänta två veckor när jag avbokar (eftersom det är det de säger att det skall ta). Får jag inga pengar då mejlar jag guld-mejlen och ber dem snabba på. Då brukar det ta ytterligare 1-2 veckor innan jag har pengarna på kontot. Men längre än så har jag inte behövt vänta.

Väcker den här igen, ska precis boka min första SAS EuroBonus Awards bokning och undrar hur läget är idag 2019.

Det står "återbetalningsbar" när man bokar, tolkar det som att man tillbaka skatter och avgifter som tidigare.

Är det trögt att få tillbaka pengar på kortet som @NotRyan skrev om ovan?

Toppen