Senaste nytt

Återbetalning av riktig SAS Plus (inte Saver, inte Full Flex) efter avgång

Hur ser vilka regler som gäller för en redan bokad Plus biljett? (inom Europa)
I bekräftelsemailet från SAS kan du se vilken kategori du är bokad i. (SAS Go Light, SAS Go, SAS Plus Saver, SAS Plus)

Om det står SAS Plus (inom Europa/Norden) bör det vara full flex variant av SAS Plus.

T ex så här:
Screenshot20170919 05 SK.png


och i slutet av mailet står det av-/ombokningsreglerna.

SAS skrev:
Avgiftsregler SAS Plus

Ombokning: Fri ombokning om det ursprungliga priset fortfarande är tillgängligt. Vid ombokning till ett högre pris tillkommer mellanskillnaden mellan det ursprungliga priset och det nya.

Återbetalning: Biljetten och inrikesavgiften/internationella avgiften är återbetalningsbara. Delvis använda biljetter kan ge begränsad återbetalning.
 
I bekräftelsemailet från SAS kan du se vilken kategori du är bokad i. (SAS Go Light, SAS Go, SAS Plus Saver, SAS Plus)

Om det står SAS Plus (inom Europa/Norden) bör det vara full flex variant av SAS Plus.

T ex så här:
Visa bifogad bild 67566

och i slutet av mailet står det av-/ombokningsreglerna.

problemet är att bekräftelsemailet är borta, men genom att klicka på "Ändra bokning" gick det efter en massa klickande
få bekräftat att " Biljetten är återbetalningsbar. Ombokning möjlig inom samma bokningsklass"
vilket låter som en "riktig SAS Plus"
Finns det alls Full Flex biljetter annat än inrikes?
 
problemet är att bekräftelsemailet är borta, men genom att klicka på "Ändra bokning" gick det efter en massa klickande
få bekräftat att " Biljetten är återbetalningsbar. Ombokning möjlig inom samma bokningsklass"
vilket låter som en "riktig SAS Plus"
Finns det alls Full Flex biljetter annat än inrikes?
Uttrycket av "full flex" var kanske fel av mig. Men min poäng var att det ska vara helt återbetalningsbart utan avgift.
 
Toppen