Senaste nytt

Återbetalning av Optiontown på resor efter 25 april?

Kontaktade Paypal som jag betalt med som i sin tur drar från mitt SAS Elite AMEX. De bad om länken till SAS press release efter att jag beskrivit problemet och konstaterade att OT ju enligt SAS info inte kan leverera. Blev lovad återbetalning!
Återkommer så snart jag ser krediteringen.

Se sista meningen.

The new upgrade option is supplied by Plusgrade. SAS Upgrade replaces upgrading via Optiontown. It will still be possible to buy upgrades at the airport, from 22 hours before departure.

Tack! Längst ner i den:

The new upgrade option is supplied by Plusgrade. SAS Upgrade replaces upgrading via Optiontown. It will still be possible to buy upgrades at the airport, from 22 hours before departure.

Det här kanske hjälper inte många, men jag märkte dem 2 uppgraderingar jag har haft nekad under sista veckan har återbetalts snabbare än vanligt.. 1-2 dagar efter flygningen.
Ni som fundera på be om återbetalning och har resor inom de kommande två veckorna: det är inte värt att ringa/mejla. Det kommer per automatik.

Just pratat med Optiontown om att få tillbaka mina pengar. Jag har så extremt svårt att förstå IndianEnglish. Vet att det helt ligger hos mig men det är så svårt.

Först så trodde jag han sa att jag skulle få tillbaka pengarna 4-5 arbetsdagar efter flygningarna har avgått (tror fortfarande att han sa det). När jag blev lite upprörd (nu är det inte så lång tid men jag kände mig lite principfast här) så sa han att det var 4-5 arbetsdagar från nu. Får se hur det blir. Jag är mest angelägen om att jag inte ska få uppgraderingar med dom för jag har nu ändrat bokingarna så jag är orolig för att det blir knas.

AMEX spärrade iaf betalningen och tyckte det verkade som ett solklart spärr-fall.
Men är inte pengarna redan överförda till OT? Jag ger dom den här veckan så får jag se. Eller eg spelar det väl ingen roll om de spärrar eller återbetalar. Jag tycker ändå att dom redan borde ligga hos OT? Får inte ihop det.

Toppen