Senaste nytt

Årskort Guld SJ

DrKlas

Medlem
Ja jag vet inte men jag tycker det står ganska tydligt att för köp hos SJ blir det 30% extra poäng. Läs fotnoten i bilden ovan. Och köper man ett SJ årskort guld med ett SJ mastercard så har de väl i alla fall då något att göra med varandra ...
 

Palazzi

Medlem
Du har nog rätt... 81.000p verkar vara poängen man får enligt SJ mastercard vit.. Inköpspriset x 1.10 resulterar nämligen i den summan.

Jag trodde summan var en separat bonus, men det är samma intjäning som på övriga SJ-biljetter.
Det betyder också att bonusen som Prio Svart ger 30 procent på 73000kr och inte på 81.000p (redan bonus).
 

mry

Medlem
Du får automatiskt svart kort om du köper årskort för du får du massa poäng för att du köper biljett och registrerar ditt sj prio kortnummer. Det är precis som att du får poäng när du registrerar ditt prio kort när du köper en vanligt biljett. Dessa poäng får du ju om du betalar med ett annat kort eller kontant, du får ju poäng för allt utom bokningsavgiften.

Man kan ju fundera på om man dock kan betala årskortet kontant i en resebutik?

föresten aktuella priser hittar du på SJ.se - Tågresor - ett Bra Miljöval - SJ Årskort
Det finns ju lite olika alternativ men inget kostar 81 000 kr :)
 
Last edited:

Llehs

Medlem
Vi borde ge honom ett erbjudande han inte kan säga nej till för att få över bloggen till businessclass.se/blogg/ :)

Som en parentes är det ett riktigt kul initiativ.
Hoppas jag gör något lika intressant när jag är pensionär.

Har följt den bloggen länge. Han skriver även en hel del på Postvagnen.

De riktigt järnvägsintresserades knutpunkt.

Man har bättre koll på TRafikverkets anläggning än vad TRV har själva.
Vid tekniska diskussioner om haveriorsaker använder man (på läktarplats) Postvagnens bildmateriel i fikarumsdiskussionerna...
Under sommarens urspårningar fanns det högupplösta bilder på Postvagnen samma dag. Internt är det något längre (kontakt)ledningar...

Om jag inte minns fel var en del av orsaken till att han började resa runt en snabb kalkyl över vad ett dagdrivande pensionärsliv med fika och lunch på stan kostade per år. Sen kan jag tycka att efter fem år kanske man kan börja vidga vyerna lite. Oavsett läser jag allt han skriver...
 
Last edited:

Glenn E

Medlem
Jag har haft årskort silver i ett år nu men är lite trött på att åka andra klass.
Jag åker i snitt 3 gånger per månad mellan Stockholm och Göteborg.
Plus att jag åker mellan Stockholm och Södertälje dagligen.
Det går faktiskt att ta snabbtågen för detta också om man har årskort.
Ifall jag ska fortsätta med detta ska jag nog köpa ett Årskort Guld till hösten.
Har man Årskort guld får man ta vad man vill i bistron (utan alkohol) och beställa deras 3 rätters meny när man bokar plats.
Dessutom daglig frukost på 18 minuter till Södertälje börjar bli ganska oslagbart.;)
Desutom kan man köpa kortet på SAS dinersclub kampanj helg som borde komma snart och då får man minst 29200 EB poäng för det. Man kan köpa kortet 3 månader innan det ska börja gälla och man kan lämna tillbaks oanvänt kort tror jag.
 

Palazzi

Medlem
Åter aktuellt för mig, men inte helt bestämt mig. Tycker att det är väl stor skillnad mellan priset för silver o guld.....men då jag nu sitter i 2:a klass påväg till Göteborg...inser jag att det knappt är hållbart.


82.000kr (minus avdragen såklart) är ju ett tillskott när man byter bil t.e.x.
Någon här som är silver/guld just nu?
 
Kör Silver Plus (dvs första klass men i ingen mat) i år eftersom jag åker så mycket tåg i jobbet. Svårt att motivera guld – det enda hållbara argumentet mot arbetsgivaren är att första klass nattåg (med egen kupé) bara ingår i guld.
 
Toppen