Senaste nytt

Årsavgift American Express med Eurobonus

Det som gör mig en smula irriterad är att man inte kan få fler vouchers, utan "tvingas" skaffa flera kort och dela upp spend mellan dessa. Amex borde kunna visa lite välvilja och förenkla för oss som trots allt genererar en hel del intäkter till dem...

Jag har haft framgång med att få komp för årsavgiften varje år. De vägrar att ta bort själva avgiften, men ger presentkort på typ IKEA, Stadium, Scandic. Mina argument har varierat över tid, i början var jag missnöjd med möjligheten att använda vouchern. När Star Alliance bokningar öppnades upp och vouchern gäller hela följande året blev det argumentet svagare. I år diskuterade jag mitt missnöje med att det inte finns något incitament att fortsätta använda kortet då voucherbeloppet är uppnått i kombination med att Diners ger mer SAS poäng. De kunde tydligt se att min spend ändras över året då jag under andra halvan styr över transaktioner till Diners. Jag kan ju för egen del tycka att de kunde sålt det dyrare kortet till mig som motargument, men de valde vägen att ge mig full komp genom Stadium presentkort istället.

On jag har ett American express med årsavgift 1000 kr och säger upp kortet efter halva året. Får jag då tillbaka halva årsavgiften, dvs 500 kr?

Jag förstår inte hur ni lyckas förhandla bort årsavgiften? När ni ansökte om kortet så går ni ju indirekt med på att betala årsavgiften.
Har själv haft ca 400k spend per år på mitt kort och min bättre hälft har haft liknande spend på sitt tidigare AMEX Platinum, och vi har inte ens tänkt tanken att man kan förhandla bort årsavgiften?

Då var årets förhandling om årsavgiften avklarad. Resultatet blev ett presentkort på Ikea för 500 kronor. Mina argument var att hemsidan med årets spendering fungerat dåligt samt att Amex hanterade ett ärende med en konstig debitering väldigt långsamt.

Då var årets förhandling om årsavgiften avklarad. Resultatet blev ett presentkort på Ikea för 500 kronor. Mina argument var att hemsidan med årets spendering fungerat dåligt samt att Amex hanterade ett ärende med en konstig debitering väldigt långsamt.
Vad har du haft för spend 2015?

Toppen