Senaste nytt

Åre Östersund flygplats får flygplatslounge

Nu är linjen igång. Någon mer info om loungen?

Finns ingen information om den vare sig på flygplatsens hemsida, Mavias hemsida eller google... Lite konstigt kan tyckas.

Jag fick inbjudan till invigningen av loungen, därav anledningen till att jag garanterat vet att den finns. Dock var denna vecka redan alldeles för välfylld för att hinna med ett besök upp till Östersund.

Förmodligen dröjer det några dagar innan de hunnit uppdatera alla webbsidor och säkerligen vill de vänta till de sett att allt fungerar innan de sluter ev avtal med Diners Club och Priority Pass.

OSD har redan en bra airside, med sköna soffor, välfylld cafeteria, wifi-access och tv/tidningar. Det är inte heller den största flygplatsen, så hur stort passagerarunderlag kan en lounge ha? Inte att jag misstycker, men var finns ekonomin och behovet?

OSD har redan en bra airside, med sköna soffor, välfylld cafeteria, wifi-access och tv/tidningar. Det är inte heller den största flygplatsen, så hur stort passagerarunderlag kan en lounge ha? Inte att jag misstycker, men var finns ekonomin och behovet?

Mer lounger åt folket! ;) Umeå, Luleå, Kiruna, Sundsvall, Visby etc... Alla behöver de lounger omgående!:rolleyes:

För att vara seriös: Kan det vara så att många under säsong har Åre som slutdestination och därför vill vila ut i lounge innan hemresa? Ganska mycket säsongsflyg, och man kommer troligen även in som Diners & EBG......

Hoppas det går vägen! Kommer iaf att testa den i vinter :)

EBG ger inte tillträde till Mavias lounger på BMA, GOT eller MMX dock

Funkar inte längre? Förut fungerade det inte officiellt, men oftast i praktiken (på Bromma vid flygning med Brussels).
I vilket fall antar jag att SAS skapar sig en deal för denna då det saknas andra lounger, samtidigt som man har många avgånger (speciellt på vintern). :)

Toppen