Senaste nytt

Även Malev kör status matchning

En fråga i okunnighet: vilket program skall jag välja som entry point in i OW - Duna aller ett av de andra One World-bolagen? D.v.s. finns det någon matchnings-hävstång utöver Duna som jag kan dra nytta av?
Jag flyger Malev någon gång då och då, men det är mer sannolikt att jag använder mig av de större OW-bolagen.

BTW, jag såg at M&M också matcharpå samma sätt som Malev men bara för kunder kunder i Italien....

Last edited:
Jacob:19226 skrev:
Haha!! Vilken blunder.
Frågan är vad som står i systemet, tyvärr ser man inte det på Malevs hemsida, i alla fall inte när jag sökte infon i avvaktan på mitt plastkort.

Ja, det är jag också nyfiken på. Får logga in och kolla om det står någon info nu. Jag kommer ju vara 125 år fyllda när kortet slutar gälla. :)
Vore definitivt inte dåligt med lifetime gold vid första statusmatchningen! Finns det andra program jag kan matcha med detta kort som ger den giltighetstiden, haha? :p
Blir intressant att se vad som händer efter 2013-12...

EDIT: Ingen info om giltighetstid på hemsidan.

Last edited:
Ännu en fråga i okunnighet: Räcker det med att bara skicka en en printscreen på sin medlemssida som ett bevis på att man har status? Och finns det möjlighet att få statusen matchad innan man flyger, dvs att man bara skickar in bokningsbekräftelsen på kommande resa, eller måste man ha gjort resan och krediterat till Duna Club kontot? Skulle vara kul med lounge access under själva resan.

Hoppas att erbjudandet finns kvar till efter nyår! :)

Ännu en fråga i okunnighet: Räcker det med att bara skicka en en printscreen på sin medlemssida som ett bevis på att man har status? Och finns det möjlighet att få statusen matchad innan man flyger, dvs att man bara skickar in bokningsbekräftelsen på kommande resa, eller måste man ha gjort resan och krediterat till Duna Club kontot? Skulle vara kul med lounge access under själva resan.
Jag är ganska säker på att du måste ha gjort flygningen först. Annars skulle man teoretiskt kunna göra en bokning, skicka in materialet och sedan avboka.

Likaså är det en kopia på ditt existerande bonuskort de vill ha.

Men du kan alltid försöka...

stewigriffin:24554 skrev:
Allt det goda tar slut en dag. Det verkar som statusmatchningen är över. Grattis till alla som hunnit få sin OW status.

Ja, då får man ju hoppas att det står "EXP 12 2099" i deras databas också... :D
Skulle dock inte tro det.

Ska flyga Malev i slutet av April och skickade därför ett mail för att kolla om man kunde statusmatcha då och det skulle inte vara något problem. Så för dem som vill så gäller nog erbjudandet tillsvidare, står ju trots allt på hemsidan: "Promotion is valid until recalled."

Toppen