Senaste nytt

Är SAS Guldservice nedlagd eller har de "bara" tagit semester ?!

intressant, istället för att svara på deras senaste e-post skrev jag ett helt nytt kort med. och på
detta fick jag autosvar nästan omedelbart, känns som de har ett alltför smart skräppostfilter?

intressant, istället för att svara på deras senaste e-post skrev jag ett helt nytt kort med. och på
detta fick jag autosvar nästan omedelbart, känns som de har ett alltför smart skräppostfilter?
Det kan förklara saken. Jag har aldrig fått autosvar på svar på ett pågående ärende. Inte hos SAS (eller någon annan heller vad jag kommer ihåg. Ponera att du har ett autosvar att du är på semester, och skickar det till ett autosvar på SAS, som skickar autosvar till din semesterautosvar som skickar.... Ja du hajar. :)

fast en e-post som jag skickade för 8 dagar sedan och inte fick bekräftelse på var inte om ett pågående ärende.

Det systemet som SAS använder (KANA), skickar bara ut autosvar på nya mailtrådar, inte på mail i de existerande. Så det handlar inte om skärppostfilter, men filter är det fortfarande :)

Därmed inte sagt att de även tappar bort mail som är originaltrådar. Men svarar du på ett existerande så hamnar det i det existerande ärendet hos dem, och har de missat det första då så lär de missa även uppföljningarna.

Det systemet som SAS använder (KANA), skickar bara ut autosvar på nya mailtrådar, inte på mail i de existerande. Så det handlar inte om skärppostfilter, men filter är det fortfarande :)

Därmed inte sagt att de även tappar bort mail som är originaltrådar. Men svarar du på ett existerande så hamnar det i det existerande ärendet hos dem, och har de missat det första då så lär de missa även uppföljningarna.

De kanske sorterar e-posten mha eurobonusnumret, den som är flaggad som gnällig typ
hamnar automatiskt 50 platser längre bak i kön. ( det som talar emot något sådan är om SAS IT snubbar skulle få det att fungera ;) )

Last edited:
Så kom det till slut ett svar efter 8 dagar men tydligen så var det fel forum att vända sig till, och att dom själva skulle kunna hantera så att det hamnar på rätt avdelning var tydligen inte möjligt så det vara bara att börja om men nu verkar dom i alla fall ha koll på väntetiden ...

"Tack för ditt email.

Jag vill börja med att be om ursäkt för det sena svaret.
Det är ,tråkigt att höra att flygningen inte levt upp till era förväntningar. Då du kontaktat oss i ett icke EuroBonus relaterat ärende vill jag vänligen be dig kontakta vår customer care avdelning som hanterar denna typ av frågor via länken nedan.

http://www.care.flysas.com/selfservice/feedbackform/?market=US

Ha en trevlig dag."

"Hej, och tack för att du hör av dig till oss!

Vi uppskattar att du har tagit dig tid att ge oss feedback. Det är avgörande för att vi ska kunna förbättra vår service.

Vi vill hjälpa dig med ditt ärende så fort som möjligt. När vi har all information och dokumentation som vi behöver kommer vi att se på ditt ärende.

Hanteringstiden för närvarande är cirka 3 veckor."

Toppen