Senaste nytt

Är radisson ngt att satsa på?

Sir Lemon

Medlem
Har inte lagt en natt på Radisson sedan de gjorde om programmet så har.lite dålig koll men vad är värdet av 7000 poäng? 150 spänn (så erbjudandet skulle ge 50 spänn per natt.....).
Om man lägger till de ca 5.000 poäng en natt ger så blir det drygt en halv flygresa i Plus ARN-GOT.
 

mha321

Medlem
Har inte lagt en natt på Radisson sedan de gjorde om programmet så har.lite dålig koll men vad är värdet av 7000 poäng? 150 spänn (så erbjudandet skulle ge 50 spänn per natt.....).
Japp, använt på Radisson och utan kampanj där så är det värt runt 150 spänn.

Men om man ändå ska boka Radisson så är det ju dumt att inte signa upp.
 

Ricci

Medlem
Radisson är väldigt (!) varierande i nivå. Jag har en lista på de jag uppskattar och Waterfront i Sthlm och Riverside i Gbg är de jag fullkomligt älskar. Uppsala ex är kass. Malmö är ok, varken mer eller mindre.

Elite däremot (enligt mig) håller alltid per definition minst bra nivå.
Jag bodde på Radisson Riverside förra veckan som jag tyckte var ok dock var frukosten som en typ skolmatsal.
Tänkte ge de en andra chans en vecka i februari och hoppas att poolen är öppen då.
 

Sir Lemon

Medlem
Jag bodde på Radisson Riverside förra veckan som jag tyckte var ok dock var frukosten som en typ skolmatsal.
Tänkte ge de en andra chans en vecka i februari och hoppas att poolen är öppen då.
Poolerna var öppna. Frukosten föredömlig. A la carte-beställning av olika omeletter, våfflor, pannkakor, stekta ägg, gröt mm om man ville utan extra kostnad. :)
 

Ricci

Medlem
Poolerna var öppna. Frukosten föredömlig. A la carte-beställning av olika omeletter, våfflor, pannkakor, stekta ägg, gröt mm om man ville utan extra kostnad. :)
Det stod att poolen högst upp skulle vara stängd januari ut.
Gällande frukosten, mer än halva hotellet skulle.. äta samtidigt med mig (dock goda råvaror) och svårt att hitta en plats att sitta.
Men som VIP fick jag ett trevligt rum och var nöjd.
 
Last edited:

ante_77

Medlem
Ska testa eftersom jag gjorde bokningen för ikväll i förrgår, och anmälde mig tidigare idag, men enligt reglerna gäller det inte i sådana fall. Ingen fördel med poängen vid hotellvistelser, men går att växla till SASpoäng iaf. :)

OT:
En intressant datapunkt är att jag som Premium via Amex Plat flera ggr jämfört ”boka med rabatt” och ”boka med många poäng/utan rabatt” funnit att priset var likadant eller lägre trots alternativet ”boka med många poäng”. ;)( Schh. Inte prata om högt(.

OT 2:
Kan bara än en gång rekommendera Riverside i Göteborg. Alltid konsekvent uppgraderad. Idag fanns inga Premiumrum bäddade, men fick längst upp. När jag efter att ha upptäckt att rummet inte hade mitt önskade badkar, berättade hon och sa beklagande att hade jag haft högsta nivån (VIP) hade hon ”kunnat” ge mig en av sviterna. Hmm, sa jag. Jag är såklart beredd att betala en peng för det.

Jag fixar det, sa hon, och återkom med en väldigt modest summa, som jag glatt betalade. Otroligt nöjd. :) För att inte tala om Kjaersten.

Och Spa ingår som alltid i alla rumspriser. Vi bokade en spa för ikväll och en imorgon.

Hade det inte varit för smålänningen i mig som ville utnyttja Amex Plat innan januari är slut hade vi inte åkt. Tilläggas kan, att receptionisten redan vid incheckning proaktivt (och utan upp-sell) frågade om vi önskade sen utcheckning. Yes. Underlättade sedan beslutet om förmånlig uppgradering till svit sedan.

Nu dags för Prime Grill gm Amex Plat.

Fick nyss in 3000p för min mån-tor vistelse som var bokad i december.
 

Ricci

Medlem
Har börjat bo på Radisson den senaste tiden tycker helt klart att de är ok (i Skandinavien) jämfört med Scandic och Jordgubben.
Alltid bra uppgraderingar eller fått mitt favoritrum när jag checkat in och "Yes, you can" när jag frågat om något.
Sedan finns det stor förbättringspotential i deras medlems klubb..
 

mha321

Medlem
Har börjat bo på Radisson den senaste tiden tycker helt klart att de är ok (i Skandinavien) jämfört med Scandic och Jordgubben.
Alltid bra uppgraderingar eller fått mitt favoritrum när jag checkat in och "Yes, you can" när jag frågat om något.
Sedan finns det stor förbättringspotential i deras medlems klubb..
Håller helt med. I princip alltid en uppgradering och om man inte får det har jag alltid fått en tydlig ursäkt och info om varför. Oftast helt fullt vilket synts på frukosten efter. Däremot har jag fortfarande inte kunnat mata in favorit rum, systemet är fortfarande buggigt...

Apropå frukost så absolut aldrig något snack om att lägga till gratis frukost hör kan bokat utan. Det spar rätt mycket pengar för de av oss som vill äta frukosten - nu när de flesta skandinaviska Radisson har börjat sälja olika rates med och utan. Blir lika mycket som kupongen på jordgubben, med skillnaden att man använder den varje dag.

Däremot är urväxlingen för bonusnätter fortsatt riktigt usel.
 
Toppen