Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

En fråga: jag hittar ANA First från Chicago ORD till Tokyo Haneda i first, tänkte stanna en natt i Tokyo till nästa morgon och då åka inrikesflyg till Osaka med ANA. När jag söker efter award resa i en seans så hittar jag inrikes flyg ekonomi X award med ANA från Tokyo till Osaka men söker jag separat för jag vill hitta flyg mellan Tokyo och Osaka finns inga ekonomi X hos ANA. Är det merried segements som tillämpas??

En fråga: jag hittar ANA First från Chicago ORD till Tokyo Haneda i first, tänkte stanna en natt i Tokyo till nästa morgon och då åka inrikesflyg till Osaka med ANA. När jag söker efter award resa i en seans så hittar jag inrikes flyg ekonomi X award med ANA från Tokyo till Osaka men söker jag separat för jag vill hitta flyg mellan Tokyo och Osaka finns inga ekonomi X hos ANA. Är det merried segements som tillämpas??

Det där är ett vanligt problem när man söker just i en seans.

Seans – Wikipedia

Sorry - kunde inte låta bli! Hoppas du inte tog illa upp.

On topic - det är förmodligen som du själv är inne på - married segments som spökar.

Google Groups

Om jag har förstått hur det är i dagsläget så gäller det enbart ett byte i Asien, och två layover i startzonen.

Jag vill flyga UME - ARN - någonstans i Europa - IST - någonstans i Asien - BKK, men vad gäller hemresan, är det samma där, en layover i Asien och två i Europa?

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2018 | Sida 30 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Som jag skrev tidigare, svaret varierar beroende på om du använder Amex 2-4-1 voucher eller inte.

Last edited:
Kan berätta att jag precis försökte få till 2 byten i avresezonen men blev nekad; "system says no". (CTG-PTY-BOG-FRA-CPH). Detta var SAS vanliga kundtjänst utan 2-4-1. Hoppas att Tallinn är snällare på Måndag...

Kan berätta att jag precis försökte få till 2 byten i avresezonen men blev nekad; "system says no". (CTG-PTY-BOG-FRA-CPH). Detta var SAS vanliga kundtjänst utan 2-4-1. Hoppas att Tallinn är snällare på Måndag...
Ajdå. Oroväckande att vanliga SAS kundtjänst börjar neka..

Kan det vara så att du börjar din resa från Colombia till Panama City sedan passerar du Colombia igen innan du fortsätter till Köpenhamn?

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen