Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

Hallå!
Har läst en del och försökt lära mig så mycket som möjligt innan man ställer några frågor :)
Lite sugen på att ev resa till Mauritius på bröllopsresa nu i juli och har hittat flygning, . Skulle denna gå att boka ? Har amex 2-4-1. Är det mer som strular än att det är cityjet som flyger en linje och kan jag då bara hitta en annan flight där imellan? Hoppas ni har förståelse :)
MVH Andy
2019-05-28.png 2019-05-28 (1).png
 
FRA- DTW och vice versa verkar ju tämligen enkel att boka i business (och sen uppgradera till first). Men hur är det. Är det omöjligt att få talinn att boka ett steg till i USA? Till exempelvis LA/SF/Miami från detroit?
 

squeezen

Medlem
FRA- DTW och vice versa verkar ju tämligen enkel att boka i business (och sen uppgradera till first). Men hur är det. Är det omöjligt att få talinn att boka ett steg till i USA? Till exempelvis LA/SF/Miami från detroit?
Nej det är inte omöjligt, utan högst möjligt bara du hittar platser. Du får ha 8 segment totalt.
Dock domestic i nordamerika är det i princip bara eco och att kuska detroit-LA i eco efter en first resa hade avskräckt mig. Är ju inte precis ”runt hörnet”.
Miami möjligen hade jag kanske stått ut.
 

palmen

Moderator
FRA- DTW och vice versa verkar ju tämligen enkel att boka i business (och sen uppgradera till first). Men hur är det. Är det omöjligt att få talinn att boka ett steg till i USA? Till exempelvis LA/SF/Miami från detroit?
Vet inte hur du tänkt uppgradera till First, men går inte att uppgradera med eurobonuspoäng, däremot går det att boka om till First om nu platser skulle finnas som award. Uppgradering på flygpltasen ska dock vara möjligt, men brukar vara rätt dyrt.
Hittar du inrikes award till de destinationer som du nämner ska det normalt inte vara problem att få detta tillagt i bokningen, till Kalifornien så är det ju på vägen så ingen omväg, Miami blir ju en liten omväg men skulle bli väldigt förvånad om de hade synpunkter på den. Att hitta business (Domestic First) inom USA är dock allt annat än lätt, du får nog räkna med att den sträckan blir i ekonomi om du inte har tur och det öppnas upp kort inpå avresa.
 
Vet inte hur du tänkt uppgradera till First, men går inte att uppgradera med eurobonuspoäng, däremot går det att boka om till First om nu platser skulle finnas som award. Uppgradering på flygpltasen ska dock vara möjligt, men brukar vara rätt dyrt.
Hittar du inrikes award till de destinationer som du nämner ska det normalt inte vara problem att få detta tillagt i bokningen, till Kalifornien så är det ju på vägen så ingen omväg, Miami blir ju en liten omväg men skulle bli väldigt förvånad om de hade synpunkter på den. Att hitta business (Domestic First) inom USA är dock allt annat än lätt, du får nog räkna med att den sträckan blir i ekonomi om du inte har tur och det öppnas upp kort inpå avresa.

Tack Palmen.

Nej det var boka om till first från business jag mena (4-2-1).
 

Matore

Medlem
Får man flyga från Europa till Tokyo via typ SIN BKK eller annat i den zonen? Vad är senaste empiriska erfarenheterna? Tallin ändrar ju regler hela tiden.
 

squeezen

Medlem
Får man flyga från Europa till Tokyo via typ SIN BKK eller annat i den zonen? Vad är senaste empiriska erfarenheterna? Tallin ändrar ju regler hela tiden.
Det är ok, jag ringde senast idag om liknande request... (iofs fukouka som destination) jag ville även lägga till ett extra stopp i CGK men det ansågs inte reasonable men SIN-Japan var ok.
 
Toppen