Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

Tycker se mig ett litet mönster när jag leker med sökningarna att ju närmare avgång man kommer ju fler platser öppnas upp, så är man flexibel med sina dagar så kanske lottovinsten faller ut :)
För mig är ofta problemet att endast utresan hinner öppnas upp med fler platser och inte hemresan. Jag har därför börjat fundera på att göra två bokningar och betala lite mer för resan (20% för 2 enkelresor), för att få flexibiliteten att ändra hemresan fram t.o.m. 24h innan avgång.

Det jag vill ha sagt är att när du påbörjat resan kan du inte ändra den. Värt att tänka på.
 

MLG55

Medlem
För mig är ofta problemet att endast utresan hinner öppnas upp med fler platser och inte hemresan. Jag har därför börjat fundera på att göra två bokningar och betala lite mer för resan (20% för 2 enkelresor), för att få flexibiliteten att ändra hemresan fram t.o.m. 24h innan avgång.

Det jag vill ha sagt är att när du påbörjat resan kan du inte ändra den. Värt att tänka på.

Det där är en riktigt bra ide för framtida bokningar, dock blir det för mycket poäng denna gång då jag ska boka för 5 pers
 

squeezen

Medlem
För mig är ofta problemet att endast utresan hinner öppnas upp med fler platser och inte hemresan. Jag har därför börjat fundera på att göra två bokningar och betala lite mer för resan (20% för 2 enkelresor), för att få flexibiliteten att ändra hemresan fram t.o.m. 24h innan avgång.

Det jag vill ha sagt är att när du påbörjat resan kan du inte ändra den. Värt att tänka på.
Framförallt nu när både LH och Thai släpper F tätt inpå. Omöjligt få F på hemresan med dessa bolag annars.
 

ljungan

Medlem
Hej! Är denna routing ToR Göteborg - Bali giltig? Hade säkert gått att boka på SAS Star Alliance awardresor men behöver ringa Tallin av olika anledningar. Tack på förhand!


Avresa
GOT - CPH - LHR - SIN - DPS

v3-dit-1 GOT - LHR.png

V3-dit-2 LHR - SIN.png

V3-dit-3 SIN - DPS.png


Hemresa
DPS - BKK - ARN - GOT

v3-hem-1 - DPS - BKK.png

v3-hem-2 BKK - ARN.png

v3-hem-3 ARN - GOT.png
 

palmen

Moderator
Hej! Är denna routing ToR Göteborg - Bali giltig? Hade säkert gått att boka på SAS Star Alliance awardresor men behöver ringa Tallin av olika anledningar. Tack på förhand!


Avresa
GOT - CPH - LHR - SIN - DPS

Visa bifogad bild 106968
Visa bifogad bild 106969
Visa bifogad bild 106970

Hemresa
DPS - BKK - ARN - GOT

Visa bifogad bild 106971
Visa bifogad bild 106972
Visa bifogad bild 106973
Inga problem, det där är ju mer eller mindre raka vägen och inga omvägar förutom positionering inom Europa vilket du ändå måste göra och det är inget problem.
 

ljungan

Medlem
Inga problem, det där är ju mer eller mindre raka vägen och inga omvägar förutom positionering inom Europa vilket du ändå måste göra och det är inget problem.

Tack! Jag misstänkte det, men första resan jag bokar så ville dubbelkolla innan jag ringer. Uppskattar hjälpen!!
 

squeezen

Medlem
SK: ARN-MUC
AV: MUC-BOG
9h overlay.
CM: BOG-PTY
CM: PTY-PUJ

Gilltig?
Kanske, är ju rätt stor omväg att åka till Panama på fel håll för att sedan åka till Punta Cana.
I synnerhet då Avianca flyger Bogota-Punta Cana direkt så bör de anse att man ska åka på det viset, men ring och kolla. De har ju dock argument att säga nej så att säga.
 
Toppen