Du har drygt tre månader kvar att bestämma dig på! D.v.s. du kan vänta och se om pilotfacket lyckas strejka SAS i konkurs eller ej.Saknar 6000 baspoäng till guld och ända sättet är att köpa, kostar 6000kr.
Har kvalificeringsperiod 2021-07-01 – 2022-06-30 så några dagar kvar.
Kan inte bestämma mig om köpa eller inte?
Du har drygt tre månader kvar att bestämma dig på! D.v.s. du kan vänta och se om pilotfacket lyckas strejka SAS i konkurs eller ej.
Vanliga frågor & svar | SAS EuroBonus Shop
Din kvalificeringsperiod är 12 månader och när du i slutet på perioden ser att du har behov av att köpa Baspoäng kan du köpa dessa. De poäng du köper kommer att bokföras på ditt konto 123 dagar innan köpet. Detta för att du har möjlighet att köpa Baspoäng upp till 3 månader efter att din kvalificeringspeiod gått ut. Du skall vara minst 6 månader in i din kvalificeringsperiod för att kunna köpa Baspoäng.
1. OsäkerHittade ingen mer passande tråd men har 2 korta frågor;
1. Om jag får ett guldkort av en Diamond idag med kvalificeringperiod okt-okt, gäller min guldstatus till oktober i år eller oktober 2024 då?
2. Räknas ett givet guldkort in i lifetimegold?
1. När jag gett bort guldkort har dom gällt innevarande + nästa + grace dvs i ditt fall dec 24 (alt jan 25 beroende på hur man tolkar okt-okt) . Men det verkar inte vara några garantierHittade ingen mer passande tråd men har 2 korta frågor;
1. Om jag får ett guldkort av en Diamond idag med kvalificeringperiod okt-okt, gäller min guldstatus till oktober i år eller oktober 2024 då?
2. Räknas ett givet guldkort in i lifetimegold?
Står tydligt på SAS sida:1. Om jag får ett guldkort av en Diamond idag med kvalificeringperiod okt-okt, gäller min guldstatus till oktober i år eller oktober 2024 då?
När du har uppgraderats till EuroBonus Guld eller Diamant gäller ditt medlemskort under resten av den återstående kvalificeringsperioden, under nästa kvalificeringsperiod och under en frist på tre månader.