Senaste nytt

Är du MacGyver? Eller vad använder du freebies från hotell till?

På ett 5-stjärnigt hotell i HKG (ingen nämnd, ingen glömd) fick jag med mig en liten tygpåse till fjärrkontrollen. Passade perfekt till något-som-jag-tänkte-lösa. Det roliga är att efter jag checkat ut - på väg att sätta mig i limon - kommer en ung tjej springande med andan i halsen och alldeles röd i ansiktet "Mister mister! Do you know what happened to the small bag for the remote". "No" blev svaret o stängde dörren till bilen :)
 
Kniv/Gaffel saknas ibland på rummet (även sked). så har blivit riktigt duktig på att ha sönder en shampoflaska (urskölj självklart) och modda den till en sked/gaffel/kniv när man köpt mat med sig något till rummet.
 

rvarttinen

Medlem
Kan tipsa om att istället ha med sig lite plastbestik i bagaget. Tar inte mycket plats och väger inget. :)

Har köpt bestick på plats - men, glömmer ta med mig dem nästa gång jag åker ut. Så vi har några udda bestik från lite olika värlsdelar hemma. :)

Det mest praktiska som jag tagit med mog från hotell är nog kam och div. proukter (schampoo, etc.). Kammarna funkar bra i träningsväskan. Produkterna är uteslutande grejor från Bliss som man får på W. Dessa hållar bra kvalitet och kommer i praktiska förpackningar.
Nu verkar det ha gått så pass långt så du kan numera köpa en s.k. "Sink Side Six pack" från Bliss, som är precis det du får i badrumemt på hotellet, om du behöver fylla på det du tagit med dig en gång i tiden ... :)
 
ajo...tills man kommer till säkerhets kontrollen i Nairobi, NYC, Yangon eller Sydnay. Där upplever jag säkerhetskontrollen på flyget är lite väl nitiska.
Det är intressant när man som pilot...på ett fraktflyg blir av med sin nagel klippar. och när man säger: "What am I going to do!?, cut the nails of my copilot so short it will sting!?" att man även där...blev flaggad i deras system...suck stön pust.
 

jumbooze

Medlem
Det är intressant när man som pilot...på ett fraktflyg blir av med sin nagel klippar. och när man säger: "What am I going to do!?, cut the nails of my copilot so short it will sting!?" att man även där...blev flaggad i deras system...suck stön pust.

Hahaha, jag kan inte räkna hur många nagelsaxar jag har köpt utomlands men numera händer det att jag struntar i att ta med den jag har hemma och går på manikyr eller frågar i receptionen, de har ofta nagelsaxar som en del av "do you need something else?".
 
Toppen