Senaste nytt

Är du ett Äpple ombord?

Allt annat än Apple har misslyckats att leverera bra batteritid vilket är viktig vid resande. Även Apple suger när det gäller Skype men med Facetime får man ändå bra samtalstid. Retina skärm är något som försvårar val av alternativ.

Nja Jämför du Nexus 7 eller 10 så ligger de på motsvarande batteritider som ipad när de gör samma saker tex surfning via wifi.
Du har helt rätt när det gäller displayen på bägge varianterna där ipad blivit långt efter.
nexus.jpg

nexus7.jpg

Ubbe

Enligt CNET ger dom följande siffror

Movie battery life (in hours)
iPad (4th gen) 13.1
ipad Mini 12.1
Nexus 10 8.4
Nexus 7 10.1
iPad (3rd gen) 11.4

En viss skillnad när du sitter på planet ;)

Ubbe

Enligt CNET ger dom följande siffror

Movie battery life (in hours)
iPad (4th gen) 13.1
ipad Mini 12.1
Nexus 10 8.4
Nexus 7 10.1
iPad (3rd gen) 11.4

En viss skillnad när du sitter på planet ;)

Javisst. Men då är det fullscreen full HD på filmen på Nexus vilket det inte är på iPad... Jag skrev: Jämför du Nexus 7 eller 10 så ligger de på motsvarande batteritider som ipad när de gör samma saker tex surfning via wifi.

Man kan inte jämföra äpplen och päron på sådant sätt som cnet gjorde.

Ubbe

Say what? Varför citerar du då " stewigriffin skrev:
Allt annat än Apple har misslyckats att leverera bra batteritid vilket är viktig vid resande."

Nej valfri platta med Android är inte jämförbar mot iPad för tillfället, sen kan du vrida det hur du vill ;)
Tror nog jag skulle våga betta en årslön på att du inte skulle se skillnaden i upplösningen när du väl kollar en film..

jag ser hellre en film i fullscreen hd än i letterboxformat. Inga svarta kanter eller avkapade sidor. Att fler och fler tycker som jag ser man på försäljningssiffrorna. Självklart får du fortsätta att ha fel, det bjuder jag på. :cool: Bjuder även på ett ord i från Bibeln. Lukas 23:34.

jag ser hellre en film i fullscreen hd än i letterboxformat. Inga svarta kanter eller avkapade sidor. Att fler och fler tycker som jag ser man på försäljningssiffrorna. Självklart får du fortsätta att ha fel, det bjuder jag på. :cool: Bjuder även på ett ord i från Bibeln. Lukas 23:34.

Verkar som att Nexus 10 inte kommer över 9 timmar i batteritid vid surfning heller när jag googlade. Så du hade rätt, man kan inte mäta Nexus 10 med iPad ;)

Din retorik är lite skrämmande också. Tycka som dig = ha rätt. Får lite år 1933 vibbar och en viss man i tyskland.

Last edited:
Din retorik är lite skrämmande också. Tycka som dig = ha rätt. Får lite år 1933 vibbar och en viss man i tyskland.

Jisses!!!
Jag tycker att det är fullt naturligt att anse att de som tycker som jag har rätt.
Tycker du att de som anser som du har fel? Ja det har du nog faktiskt rätt i. Retorik va det ja...

Kan du överhuvud taget spela upp denna filen på en ipad? länk eller denna. länk

Bägge flyter fint på fullcreen på min Nexus 7

Last edited:
Jag kör iPhone 5 för musik, och allt annat man kan göra med telefonen.
iPad 2 för filmtittande.
Macbook Pro 13" för musik, film, mail, osv osv.

Oftast tar jag med mig iPhone och Macbook Pro då jag har allt i dem, iPaden följer med på resor där jag inte orkar bära runt på datorn.

Jisses!!!
Jag tycker att det är fullt naturligt att anse att de som tycker som jag har rätt.
Tycker du att de som anser som du har fel? Ja det har du nog faktiskt rätt i. Retorik va det ja...

Kan du överhuvud taget spela upp denna filen på en ipad? länk eller denna. länk

Bägge flyter fint på fullcreen på min Nexus 7

Till att börja med

Alla tycker och tänker olika det är någonting jag respekterar fullt ut. Hur skulle världen se ut om alla tyckte likadant? Alltså finns det väl inget rätt eller fel när det kommer till att just "tycka"... Däremot är fakta en helt annan sak. Och man ska nog särskilja på dom, för annars hamnar man i en farlig situtation.

Och om vi ser på följande som hänt i tråden, alltså fakta inga åsikter.

stewigriffin skriver (som du fetmarkerar) "Allt annat än Apple har misslyckats att leverera bra batteritid vilket är viktig vid resande."

Du svarar då och skriver "Nja Jämför du Nexus 7 eller 10 så ligger de på motsvarande batteritider som ipad när de gör samma saker tex surfning via wifi."

Det vi vet är följande som är testat av CNET
"Movie battery life (in hours)
iPad (4th gen) 13.1
ipad Mini 12.1
Nexus 10 8.4
Nexus 7 10.1
iPad (3rd gen) 11.4"

Alltså stämmer det INTE! vid filmtittande. Även när jag kollat upp surf via wlan så hamnar Nexus 10 UNDER! 9 timmar. Även där faller det du försöker påstå, då iPad har bättre tid. Återigen, fakta! ;)

Sen handlar det inte om vem som har tuffast hårdvara, många som inte verkar förstå det. Men jag har ett öppet sinne, har själv ägt en Nexus 7 och Lumia 920 som jag sålde till förmån för iPad Mini och iPhone 5 då jag anser det vara bättre överlag.

Last edited:
Toppen