Senaste nytt

Är du bra på att ge beröm?

agehall

Medlem
Är att bli tilltalad med namn något som är grundläggande för dig?
Ja, det är en viktig detalj i premiumkabiner tycker jag. Det ligger mycket mer bakom det än att jag bara vill höra mitt namn - det visar att de faktiskt tagit sig tid att kolla igenom manifestet och kanske har ett hum om vad det är för folk som sitter i kabinen. Jag kan förstå att det är svårt på en A380 eller en full 747 i business, men så j-vla svårt är det inte - LH fixar det i economy! (även om de fuskar genom att ha med sig manifestet)

Jag har aldrig förstått vad det är som är så viktigt med det. Jag får väldigt sällan dålig service, å andra sidan brukar jag inte låta något sådant som uteblivit namn vid ombordstigning få mig upprörd. Istället är jag glad och uppmärksam på personalen och då brukar de mest sura tina upp. Det kan ju faktiskt vara så att ens egna inställning lägger grunden för hur man blir bemött.

Om de sköter allt annat prickfritt så kan det väl vara ok, men oftast hänger det ihop. Reser man i F är det så pass få platser att det inte bör vara svårt för personalen att lösa detta.

3 golden tickets på samma flight, det lär inte höra till vanligheterna direkt :)

Näe, hon grät faktiskt när den tredje kom fram... Men hon var som sagt helt lysande och förstod exakt hur man ska leverera service med glimten i ögat utan att störa någon eller tränga sig på.


Något som BA Gold (och högre status) kan dela ut till någon som gjort något bra under en resa. Om jag förstår det rätt så får man 1 golden ticket per år att dela ut. Den som får denna får sedan någon form av uppskattning/belöning från chefen. Så har jag tolkat det i alla fall.

Exakt - varje år får man som BAEC Gold en Golden Ticket. Tidigare har man fått den i pappersform, vilket var väldigt bra för det är enkelt att dela ut personligen, men numera tror jag bara den finns elektroniskt. Man "rapporterar" den anställde man vill ge den till och sedan är det lite oklart vad som händer. En del anställda hävdar att det är meningslöst, men jag tror ändå att de flesta uppskattar att få en Golden Ticket, även om de sedan inte "löser in den" hos sin arbetsgivare.
 
Det är väl bara inse att man är olika @agehall. Jag låter få saker störa mig och behåller själv ett gott humör och jag får väldigt sällan dålig service. Jag brukar ofta tänka att man skall vara mot andra hur man vill att andra skall vara mot en själv...
 

agehall

Medlem
Det är väl bara inse att man är olika @agehall. Jag låter få saker störa mig och behåller själv ett gott humör och jag får väldigt sällan dålig service. Jag brukar ofta tänka att man skall vara mot andra hur man vill att andra skall vara mot en själv...

Hade jag crew manifest hade jag tilltalat dem med namn från början... Nu får de leva med att jag bara är artig mot dem, iaf tills jag lyckats se deras namntaggar.
 

GOTATH

Medlem
Brukar oftast säga tack och hejdå när jag kliver av. Skickade in beröm en gång efter en fantastisk Lufthansa Business-flygning Newark-Düsseldorf. Nämnde namnen på två i besättningen i berömmet. Några dagar senare blev jag uppringd av Lufthansa där de tackade fantastiskt mycket för berömmet och att de skulle skicka det vidare till berörda personer. Kul för båda parter! Undrar om jag inte bara var EBS på manifestet då...
 

Mikael64

Medlem
Lika viktigt med Ros som Ris. Det blir ofta mycket Ros när jag flyger Blue 1 som har otroligt trevlig crew samt bra service:)= Förra årets alla resor till MAD med SK fick mycket Ros. Det var kanon crew på samtliga SK flygningar på ARN-MAD-ARN.
 
Toppen