Senaste nytt

Är Diners pålitliga?

Jeg får også skiftet mit Diners i den nærmeste fremtid.

Hvis man læser mellem linjerne er det klart at der er en database et sted som er blevet kompromitteret...

Jeg forstår dog ikke hvorfor der skulle være forskel på limit / no limit - forbrugeren hæfter normalt ikke for misbruget så det gør ingen forskel.

Jeg får også skiftet mit Diners i den nærmeste fremtid.

Hvis man læser mellem linjerne er det klart at der er en database et sted som er blevet kompromitteret...

Jeg forstår dog ikke hvorfor der skulle være forskel på limit / no limit - forbrugeren hæfter normalt ikke for misbruget så det gør ingen forskel.
Fick mitt nya DK-Diners idag så då har du lite att se fram emot.

Brev hem idag. Nytt kort skall komma "inom några dagar" och det gamla kortet spärras 30/11. Har inte hänt mig förut, 3 år som Dinerskund.

Fick brev igår även jag, gissningsvis är det en hel serie som spärrats. Lite spännande eftersom jag fick ett nytt kort förra veckan då mitt gått ut :D

Jag har haft Diners i 10+ år och det har hänt mig en gång att de ville byta ut mitt kort. Det var efter en resa i bland annat Thailand och Malaysia som ett brev väntade där det stod att de ville att jag skulle kontakta dem. Även om de inte sa det rätt ut fick jag känslan av att jag hade använt kortet någonstans där de misstänkte att det förekom oegentligheter. De hade inte spärrat kortet och kortbytet gick helt smärtfritt. Felfritt hanterat enligt min åsikt.

Jag gillar Diners! Men det blir allt färre ställen som kortet fungerar på. Affärer och restauranger byter hårdvara, läs kortläsare, och plötsligt så måste man ha chip på sitt kort tyvärr...

Fattar inte varför dom inte går över till chip? Får skämta bort att man är gammaldags varje gång man måste dra kortet istället.

Jag gillar Diners! Men det blir allt färre ställen som kortet fungerar på. Affärer och restauranger byter hårdvara, läs kortläsare, och plötsligt så måste man ha chip på sitt kort tyvärr...
Stämmer tyvärr.
Får ofta svaret "men American kortet tar vi", vilket ju inte är till någon större hjälp.
Funderar faktiskt på att byta

Jag haft Dinerskortet sedan 1997 tills för någon vecka sedan då jag sa upp det.
Största orsaken var att jag inte använder det längre då jag har bättre kort.
Sedan har det blivit urholkat gällande lounger och som många skriver här färre inköpsställen som tar det.

Toppen