Senaste nytt

Är det värt att boka First på en sträcka i awardbokning istället för enbart Business?

Jag är tämligen säker på att man blir körd direkt till FCT om man så önskar när man anländer med Lufthansa Private Jet. Rent formellt har de passkontroll där.
Jag tror inte de gör det alls längre, men du får väl dra en repa med deras privatjet och testa så kan du ju rapportera tillbaka sedan.

Hur är det med bagage om jag lägger in ett leg eco för att kunna få first?
Får jag ändå ha med som på bizz eller blir det eco regler?

Hur är det med bagage om jag lägger in ett leg eco för att kunna få first?
Får jag ändå ha med som på bizz eller blir det eco regler?
Beror lite på vart du åker om det är most significant eller första flighten som styr. Men generellt kan man säga att för alla flighter får du ta som business om de långa flighterna är business

Är det någon som vet hur det är med ev lounge på EWR om man landar med first men ska vidare med eco?
När man bokar award och ett legg är i first, då bokas väll hela resan som first?
Tyckte mig uppfatta när jag boka orginal att eftersom jag som högst har bizz så blir även eco turerna klassade som bizz dock plats i eco.
Eller har jag missuppfattat den delen?

Är det någon som vet hur det är med ev lounge på EWR om man landar med first men ska vidare med eco?
När man bokar award och ett legg är i first, då bokas väll hela resan som first?
Tyckte mig uppfatta när jag boka orginal att eftersom jag som högst har bizz så blir även eco turerna klassade som bizz dock plats i eco.
Eller har jag missuppfattat den delen?
Ja du har missuppfattat. Det är unik bokningsklass på varje flight.

Toppen