Senaste nytt

Är det värt att boka First på en sträcka i awardbokning istället för enbart Business?

Nä vet att Lufthansa inte kör till torronto, är om jag hittar first till BOS/JFK/EWR och sen där till torronto
ORD kan jag väll inte flyga till om jag vill ha kvar YYZ-LAX då jag back trackar?
Det är helt OK skulle jag gissa på, det är ju ingen "stor" backtracking direkt. Skulle du flyga FRA-SFO-YYZ-LAX kanske de hade klagat lite.
De har dock släppt på reglerna en hel del på slutet och tillåter lite mer så jag skulle gissa att med 99% säkerhet så är det ok att flyga FRA-ORD-YYZ-LAX.

ja misstänkte det, såg inge bra ut.

Hur är det med FCT om man ska bli hämtad vi planet, då måste man ankomma med minst bizz eller funkar det med economi?
Har för mig att jag läst något, men det kanske bara va tillgång till lounge om man ankommer med F och vidare i eco
Hittar bara eco på lufthansa

Du kan ankomma i vilken klass som helst men du blir ALDRIG körd TILL FCT från en ankommande flight.
Förtydligande, man kan bli körd till vanliga ankomstterminalen ifall man ankommer och hamnar på parkering ute på plattan (apron). Men till FCT får man sedan alltid promenera.

Toppen