Senaste nytt

Är det värt 23250 extrapoäng för guldkort?

Och då var kommentaren också sne - TS saknar inte 23k för att få EBG, han frågar om det är värt att betala det för att få de baspoäng han saknar. Och växlingskursen är väl 10:1 eller så.
Kan hålla med dig där, och tråden gjordes 2016 - så jag är väl fel ute på allt här haha.

Skönt att ha dig här @agehall med tanke på att vi andra inte alltid har full koll. :D

Å andra sidan är det väl värt det?
Den med flest guldkort när han/hon dör vinner... :rolleyes:

Jag säkrar väl guldkort nästa period om jag gör uppgraderingen? Så jag ser det som fördelen blir (förutom att Diamond är najs) att jag köper guldkortet ett extra år, som jag inte är säker på att klara annars, för 150k extrapoäng + att jag får chans till CU och gratis dricka till familjen nu i sommar.

Nackdelen är att 150k är mycket poäng som man kan göra annat för.

Jag säkrar väl guldkort nästa period om jag gör uppgraderingen? Så jag ser det som fördelen blir (förutom att Diamond är najs) att jag köper guldkortet ett extra år, som jag inte är säker på att klara annars, för 150k extrapoäng + att jag får chans till CU och gratis dricka till familjen nu i sommar.

Nackdelen är att 150k är mycket poäng som man kan göra annat för.

Ja, så är det. Å andra sidan så kan du ju, om du inte klarar av att kvala till guld nästa period köpa baspoäng då istället, och förhoppningsvis har du då mindre än 15k poäng kvar till guld, så du behöver spendera färre poäng.

Du får fundera på hur mycket du värderar en eventuell CU och fri dryck. En annan möjlig förmån med att bli Diamond är ju om du har poäng (utöver de 150k) som går ut "snart", då får de ju fem nya år i livslängd om du är Diamond ett år. I och med EB3.0 så ska väl poängen förvisso leva för alltid så länge man har någon aktivitet på kontot, men när det inför vet vi ju inte....

Toppen