Senaste nytt

Är det fler på forumet som använder Amerikanska kort för poäng i Sverige

Sir Lemon

Medlem
SSN som i Social Security nummer ligger nog kvar för alltid, min fru fick ett när hon studerade i slutet av 80 talet och när vi skaffade våra först kredit kort och bank konto här för ca 13 år sedan så gällde det fortfarande.

Själv har jag ITIN, International Tax Payer ID No och det måste förnyas vart 5e år eller liknande tror jag, har förnyat mitt en gång
Tack för info Tror jag möjligen slarvat bort detta lilla kort (som en papperslapp typ), kan man be om ett nytt fysiskt kort isf?
 
Yes började i januari och har nu Amex Bonvoy Brilliant och Amex Bonvoy Business. Kämpar nu med att nå 5000 usd fram till mitten på oktober så får jag en välkomstbonus på 125 000 Bonvoy. Gör det dock inte enklare att Amex och Klarna inte längre har något avtal med varandra men det går okej. Plan B är köpa en massa Ica presentkort på 2k vardera i slutet om jag är för långt ifrån.

Har nu en credit score så kan nästa år börja ansöka om kort hos Chase och hos Capital One men får se. Gör inte så mycket resor just nu med en dotter på 1 år och ville mest bara få 30 Elite nätter på mitt Bonvoy för att snabbare kunna nå lifetime Platinum.
Kör exklusivt mina hotell hos Marriott, inte Hilton eller Ihg. Kanske blir Ihg eller Hilton ihop med lite Hyatt efter jag har nått Lt Platinum men det är många år kvar tills dess..

Kör här hemma med Everydaycard och får cashback 1% och där hade jag faktiskt hellre sett något bättre motsvarade hos Chase eller Capital. Ska utforska detta nästa år lite mer.
Hur har du lyckats få tag på amerikanska kort?
 
Det är mycket snack nu om Bilt Mastercard i media pga alla bra Rent Day Promotions. Man tjänar poäng när man betalar hyra (funkar även med HOA fees) med kort eller även genom ACH transfer. Vi bor i bostadsrätt i Sverige och betalar avgifter genom Betalo nu. Nån som har tänkte hur/om man kunde betala avgifter till t.ex Riksbyggen genom ACH? Då tjänar du poäng och betalar ingen avgift. Det är inte möjlighet för alla pga man måste har ett amerikanskt kort och bank men jag är kanske ensam här. Jag är tveksam att det fungerar men tänkte att fråga forumet för säkerhets skull.

 
Toppen