Bryant
Medlem
Efter att ha hört och läst allt dåligt om nordamerikanska bolag så var jag otroligt spänd inför mina första flygningar med United i "first" mellan Chicago-Houston och i business mellan Houston-Aruba.
Incheckningen var katastrof. Vår flight gick 05:15 och vi var på plats 03:20. Incheckningen var inte öppnad än vilket innebar att vi kom stod som nr 3 i incheckningskön.
När det var vår tur drog incheckningstanten med orden "det kommer strax någon annan". Någon annan kom aldrig så jag ledsnade och började med att checka in i automat. När hela proceduren var klar fick jag ett felmeddelande.
Just då var den enda agenten ledig så jag gick dit med vårt bagage. Det tog säkert 25 minuter innan vi var klara... Eftersom fasttrack inte öppnat hänvisades vi till den långa kön för samtliga pax. Jag hann bli lite nervös men vår gate låg precis bakom security.
Boardingen hade börjat (startade 0440) när vi kom till gaten och tack vare att vi var i grupp 1 så var det bara att kliva ombord. Tänk så smidigt allt blir när det funkar med prioboarding och separata köer!
Ombord tog pursern upp beställningar på fördrink. Det blev apelsinjuice för oss.
Sen kom frågan om vi önskade frukost och där fanns det två alternativ. Båda valde quesadilla.
Dottern sov hela resan vilket gav oss en möjlighet att få sova ikapp. Servicen var fläckfri och stolarna skönare än i stort sätt alla europeiska bolags. Wifi kostade 4$ i timmen och funkade riktigt bra.
Loungen i Houston var trevlig. Det serverades frukost mots den i SAS lounger minus pålägg. Vi hängde i familjerummet så dottern kunde springa fritt, leka med leksaker och se på tv.
Flighten till Aruba flögs med en gammal (1999) boeing 737-800.
Kärran vi flög med från Chicago var en boeing 737-900 som levererades 2014. Så det var rätt stor skillnad invändigt.
Fördrink serverades och när vi kommit upp i luften serverades en lunch.
Här har ni båda alternativen
Allt hamnade på min bricka eftersom dottern har långa fingrar.
Min slutsats efter 2 flighter i first och business är att: Nej, nordamerikanska bolag är inte sämre än europeiska (inom Europa). Markservicen lämnar en del att önska men boarding fungerade bra. Likaså var det trevlig och proffsigt bemötande i luften.
Vi fick dock inga leksaker till dottern och på IAH-AUA fungerade inte min stol. Gick inte att låsa i uppfällt läge vilket var lite irriterande.
Hemresan sker med AA så vi får se om det håller i sig.
Incheckningen var katastrof. Vår flight gick 05:15 och vi var på plats 03:20. Incheckningen var inte öppnad än vilket innebar att vi kom stod som nr 3 i incheckningskön.
När det var vår tur drog incheckningstanten med orden "det kommer strax någon annan". Någon annan kom aldrig så jag ledsnade och började med att checka in i automat. När hela proceduren var klar fick jag ett felmeddelande.
Just då var den enda agenten ledig så jag gick dit med vårt bagage. Det tog säkert 25 minuter innan vi var klara... Eftersom fasttrack inte öppnat hänvisades vi till den långa kön för samtliga pax. Jag hann bli lite nervös men vår gate låg precis bakom security.
Boardingen hade börjat (startade 0440) när vi kom till gaten och tack vare att vi var i grupp 1 så var det bara att kliva ombord. Tänk så smidigt allt blir när det funkar med prioboarding och separata köer!
Ombord tog pursern upp beställningar på fördrink. Det blev apelsinjuice för oss.
Sen kom frågan om vi önskade frukost och där fanns det två alternativ. Båda valde quesadilla.
Dottern sov hela resan vilket gav oss en möjlighet att få sova ikapp. Servicen var fläckfri och stolarna skönare än i stort sätt alla europeiska bolags. Wifi kostade 4$ i timmen och funkade riktigt bra.
Loungen i Houston var trevlig. Det serverades frukost mots den i SAS lounger minus pålägg. Vi hängde i familjerummet så dottern kunde springa fritt, leka med leksaker och se på tv.
Flighten till Aruba flögs med en gammal (1999) boeing 737-800.
Kärran vi flög med från Chicago var en boeing 737-900 som levererades 2014. Så det var rätt stor skillnad invändigt.
Fördrink serverades och när vi kommit upp i luften serverades en lunch.
Här har ni båda alternativen
Allt hamnade på min bricka eftersom dottern har långa fingrar.
Min slutsats efter 2 flighter i first och business är att: Nej, nordamerikanska bolag är inte sämre än europeiska (inom Europa). Markservicen lämnar en del att önska men boarding fungerade bra. Likaså var det trevlig och proffsigt bemötande i luften.
Vi fick dock inga leksaker till dottern och på IAH-AUA fungerade inte min stol. Gick inte att låsa i uppfällt läge vilket var lite irriterande.
Hemresan sker med AA så vi får se om det håller i sig.