Senaste nytt

Är det dubbla Statuspoäng kampanj på sas snart?

FilipJ

Medlem
Det finns ingen publik information om detta, än. Om någon hävdar att de vet något är det antingen spekulationer eller information som SAS publikt inte kommer att bekräfta.
 

MrRob

Medlem
Personligen skulle jag bli väldigt förvånad om SAS börjar ge dubbla statuspoäng under en period just nu.
 

sweflyer

Medlem
I tråden från förra årets kampanj var det några som lyfte fram att det kanske kunde vara ett sätt att öka flygandet under de annars tröga vintermånaderna. Så helt omöjligt att något kommer är det nog inte :)
 

M.K

Medlem
Vi hoppas och håller tummarna!

SAS har haft ett antal olika varianter av 2x etc genom åren och jag tror de var nöjda förra vintern med resultatet. Vi var nog ganska många som tog diverse roliga MR med annars halvtomma flygplan.

Inte direkt supperhett annars att flyga till någon blåsig kuststad i södra Östersjön med minst två byten i kalla januari. :)
 

Tomas E

Medlem
Kom ihåg att förra vinterns kampanj, 2x poäng via extra statuspoäng för flygningar under nov 22-feb 23 påverkade statusintjäningen för Eurobonus-medlemsår ända tillbaka till dec 21-nov 22. D.v.s. det fanns fortfarande en tydlig "covid-faktor" inblandad som inte finns denna vinter. Det kan fortfarande finnas skäl för SAS att stimulera till ökat resande under lågsäsong = vinter, men det finns ju flera alternativa sätt att göra det: mer statuspoäng, mer extrapoäng, priskampanjer... Så det går väl inte att utesluta en kampanj med statuspoäng, men det är knappast givet att det blir just en sådan.
 

Fredrik

Medlem
I tråden från förra årets kampanj var det några som lyfte fram att det kanske kunde vara ett sätt att öka flygandet under de annars tröga vintermånaderna. Så helt omöjligt att något kommer är det nog inte :)

SAS borde vara starkt intresserade av att öka lönsamheten på de flygen men det finns fler sätt än kampanjer för statuspoäng.

Jag tycker de har säljkampanjer mest hela tiden och det kan lika gärna vara de som är tänkta för ändamålet.

Jag sitter beredd om något händer men jag hoppas inte för mycket.
 
Toppen