Senaste nytt

Är business class Arlanda-Helsingfors värt det?

. På A319 är det lite mer motiverat då det är garanterad block. Servicen hinner man inte med så mycket på en så kort resa så den biten motiverar inget för mig iallafall.

Jag glömde seatblock, den är kanske till nytta.
Servering är dock bara rågbröd med ost, that's it. Så spelet blir att slå rekord hur många Joseph Perrier man hinner beställa och njuta av. Kanske man får värde på sin upgrade då den är riktig champagne. Not my cup of tea iaf.

Förresten, är economy kabin proppfull så hander det rätt ofta att man blir bumpad till business ifall man har status. Rutten är kanske en av de sista kvar där man faktiskt vågar "hoppas på" op-up.

500:- hade jag lätt betalat men inte mycket mer.
Spara femhundringen så har du pengar att beställa en egen pava ur deras förbeställningssortiment...

Attachments

• ARN-HEL.jpg
    ARN-HEL.jpg
    50,5 KB · Visningar: 440
Nja skulle jag säga, om d vore andra vägen så e ju loungen värd en å annan krona lite beroende på hur bra intag man har men annars känns d nog som att du kan spara stålarna till ngt roligare... Just my 5 cents i denna tråd

Tack för all input! Har köpt loungeaccess (statuslös hos Finnair som man är...) på vägen tillbaka för då har jag lång väntetid och vill jobba medan jag väntar.

Får sova på saken om uppgradering, kommer ju behöva jobba en del på vägen dit också och kan man göra det i en lounge så är det ju lättare.

Ska du dock satsa på att bygga status på BA eller liknande, då är det en annan femma, men annars, håll dig därbak!
Uppgraderingar hos Finnair brukar inte ge statuspoäng, nu är det nog ett och ett halvt år sen jag uppgraderade sist men det gav noll poäng till BA. Nu skulle jag uppgraderat iallafal, men jag har blivit skadad.......

• Gilla
Reactions: jsn
Här åkt business på sträckan. Champagne på flyger var inget problem. Tycker även Menzies T2 är ok. Priset avgör för var och en så svårt att säga värdet. I mitt fall var det bara en anslutning till vidare kong haul så betalade inget extra för det korta benet.

Fick för första gången någonsin erbjudande om att uppgradera sträckan HEL-ARN. €75/person. Tack men nej tack :)

Övervägde faktiskt att testa enbart för att se hur poängen till AAdvantage skulle hanteras. Behöver inte mer poäng just nu för status men det kunde vara bra att veta för framtida situationer då det kanske finns ett reellt behov. Men likväl är €75x2 lite väl magstarkt så jag står över.

Toppen