Senaste nytt

Är Addis Ababa flygplats säker?

nej, den är inte jättekul och lite rörig. Men viktigast är att det inte blir farligt.
orossäker/inbördeskrigssäker. Corona får jag försöka hantera.
Inbördeskriget händer i Tigray, ungefär 40-50 mil bort från Addis Abeba, jag tror för närvarande att kriget hotar inte ADD-flygplatsens säkerhet.

Fine att flygplatsen är tråkig, men det där anser jag är extrem överdrift.

Senast jag var på flygplatsen (september 2019) så var terminalstoaletterna fräschare än de på Arlanda.

Mitt senaste besök på Bole var i januari 2018 och vi kan inte ha varit på samma ställe.
Vidrigare toaletter har jag aldrig varit maken om, av 6 bås var det enbart 5 som hade dörr bla. Fekalier på helt andra ställen än vad det ska vara.

Så vi har nog varit på olika ställen eller så har vi helt enkelt olika standard.

Mitt senaste besök på Bole var i januari 2018 och vi kan inte ha varit på samma ställe.
Vidrigare toaletter har jag aldrig varit maken om, av 6 bås var det enbart 5 som hade dörr bla. Fekalier på helt andra ställen än vad det ska vara.

Så vi har nog varit på olika ställen eller så har vi helt enkelt olika standard.

Har förvisso aldrig använt några av dessa faciliteter ute i terminalen, utan enbart i loungerna, men jag vill nog instämma med dig här ändå då standarden lämnar en del att önska.

Helt ok toaletter i mars 2020, sånär som på en man som kaskadspydde över hela handfaten men det är ju inte flygplatsens fel. Däremot var logistiken på flygplatsen katastrof, vi hade sista flighten i ekonomi och behövde därmed stå i två timmar långa köer utan AC. När vi åkte hem hade vi business hela vägen, då gick det hur smidigt som helst.

Helt ok toaletter i mars 2020, sånär som på en man som kaskadspydde över hela handfaten men det är ju inte flygplatsens fel. Däremot var logistiken på flygplatsen katastrof, vi hade sista flighten i ekonomi och behövde därmed stå i två timmar långa köer utan AC. När vi åkte hem hade vi business hela vägen, då gick det hur smidigt som helst.
Bästa är vid transfer i Fast Track securityn där ingen kollar folks boardingpass så vem som helst kan ställa sig där. Sen kommer 6 fulla Crew som skall igenom 1 line på det! Priceless:D

Detta var dock Juli 2017

Jag var där i Juli 2019 och har inget minne av att det var så illa som du beskriver, men samtidigt var det inte direkt kliniskt rent heller. Jag har ett minne av att jag inte ville pilla på vad som helst i terminalen/loungen, men det brukar jag inte vilja i normalfallet heller :)
”Klassiskt afrikanskt” skulle jag kalla hygienstandarden

Hej

Varit där själv slutet av förra året, inga problem alls. Absolut inget att jämföra med andra moderna flygplatser, jag var där i 7 timmar då jag skulle vidare till zanzibar, dock var jag på turkish airlines lounge, den var bra och toaletterna var fräscha :)

Toppen