Senaste nytt

Äntligen ska jag få flyga med stil! Men ett par frågor....

jth

Medlem
Om du vill flyga med BA och har "tur" och det blir en bra rea på businessclass, så kan du komma undan med ca 15 000 kr pp till NYC, så det finns lite att spara om du vill gambla lite med att vänta. Och har du riktig tur är BA001 (sök i forumet så får du veta mer om den flighten) inkluderat, vilket kan ge din bröllopsresa extra guldkant.
Vigsel i flygledartornet har jag aldrig hört talas om (däremot i VIP-terminalen), så berätta gärna lite mer om det.
Jag ska också gifta mig i vår, men jag har faktiskt inte hunnit börja fundera på resa än :)
Blir det en BA-rea så är det inte osannolikt att man slår till!
 

Xilan

Medlem
Vigsel i flygledartornet har jag aldrig hört talas om (däremot i VIP-terminalen), så berätta gärna lite mer om det.
Jag ska också gifta mig i vår, men jag har faktiskt inte hunnit börja fundera på resa än :)

Det är VIP-service som anordnar det. Det är inte allra högst upp i tornet utan på det tredje våningsplanet uppifrån, fortfarande med en fantastisk utsikt över terminalerna och bana 1. Om jag minns rätt fick man följa med på en vigselcermoni i serien Stockholm-Arlanda som gick på TV3 för några år sedan.
 

Xilan

Medlem
Angående frågan om direktflyg eller inte på din resa vill även jag slå ett slag för British Airways via LHR. Har man inte bråttom fram, vilket ni inte har på denna resa, är det bara skönt med en lång bensträckare och ett besök i loungen Galleries Club South på terminal 5 på Heathrow.

Är jag en "dålig" svensk om jag bokar med BA istället?
Generellt sett försöker jag att välja svenskproducerade varor och tjänster så ofta som möjligt. Om alla gjorde det i större utsträckning skulle det gynna Sveriges BNP och oss svenskar i allmänhet osv osv. Jag tycker att din frågeställning är relevant.

Just i detta fall är du väl dock snarare en dålig dansk när du inte väljer SAS.
 

sembl

Medlem
Just "loveseat" på BA verkar ju supernice om man vill ha mys och romantik!

Eller så spelar man yatzy och dricker skumpa och skålar som Senator och jag gör på våran resor. agehall är ännu en person som älskar att flyga baklänges vilket är helt underbart. Speciellt på UD med enorma ytor till förfogande. Skall posta några bilder från resan förra veckan lite senare.
 
Toppen