Senaste nytt

Ännu mer handbagage - SAS överväger bagageavgifter

nota bene

Medlem
Se bara på BA's problem med handbagage säger jag bara...

Biljetter utan bagage leder till mer bagage i kabinen, vilket leder till sena avgångar och trångt vid fötterna.

Reser ibland med bagage inom Europa (varor), men skulle ju med status ändå få checka in en hel del. Skulle därmed inte göra någon skillnad för mig annat än ju trängre kabiner, vilket är mycket otrevligt;)
 

Johanna

Medlem
Jag som redan idag är irriterad över allt handbagage. Jag reser oftast med incheckat för att slippa släpa så mycket så jag är inte en av bovarna. Men folk får släpa med sig hur mycket som helst.

Jag är för hårdare kontroll då kanske det kan fungera.
 

sembl

Medlem
Flyg inrikes i USA innan ni börjar gnälla gällande handbagage. Inte för att jag drabbas då jag får gå ombord bland de första men spektaklet är ... utom kontroll. Dessutom så har de oftast en Big Gulp i ena handen och en pizzaslice i andra medan de skall försöka få upp bagaget som utan tvekan väger för mycket.
 
Flyg inrikes i USA innan ni börjar gnälla gällande handbagage. Inte för att jag drabbas då jag får gå ombord bland de första men spektaklet är ... utom kontroll. Dessutom så har de oftast en Big Gulp i ena handen och en pizzaslice i andra medan de skall försöka få upp bagaget som utan tvekan väger för mycket.
Eller en enorm jättenallebjörn som nån har vunnit nånstans och ger till CC som får försöka stuva in den :D (hände för två veckor sen...)
 

Glenn123

Medlem
Sämsta artikeln ever?!

Titeln är ju direkt missvisande och reportern på DN drar slutsatser från ingenting.

"Uppgifterna på nätet om att SAS tänker inför bagageavgifter på SAS Go – lågprisbiljetterna– tillbakavisas alltså av SAS"

Av detta uttalande:
"– Men hur vårt produktutbud kommer att se ut framöver kan jag inte gå in på nu, det är inget vi ändrar på i en handvändning"

Drar reportern denna briljanta slutsats:
"Det SAS gör är alltså att öppna för ytterligare en lågprisbiljett, där resenärerna får betala bagaget separat."

Sommarjobbare på DN?
 

KalleSus

Medlem
SAS Go kommer ju finnas kvar så vad är problemet?

Problemet är ju att det allmänna kaoset i kabinen drabbar alla, även oss som checkat in bagaget.

Vid min senaste AF-resa hem från Paris hade jag gångplats, och hade ganska enkelt lyckats stuva in min väska i hyllan ovanför.
Men den hamnade sedermera långt bak i kabinen. Till yttermera visso var jag ytterst nära att få en ansenlig klump till handbagage i skallen, när den som förväntades ta emot den slängda kofferten, inte riktigt var med på noterna. Turligt nog hann jag ducka, och väskan slog i stolskanten och föll ner på golvet.

Om SAS funderar på att införa en ny bokningsklass för resande utan incheckat bagage, så hoppas jag verkligen att man också inför en ny kabinklass, så väskkriget åtminstone bara drabbar dem, som redan vid bokningen är med på spelet.
 
Toppen