Den gamla ”goda” tiden när man vetkligen var en ”international businessman”Alf skrev:Inte minst var det en utsökt service på dessa farkoster, både när det gäller mat och dryck.Klicka för att utvidga...
Den gamla ”goda” tiden när man vetkligen var en ”international businessman”Alf skrev:Inte minst var det en utsökt service på dessa farkoster, både när det gäller mat och dryck.Klicka för att utvidga...
Ricci skrev:...Om nu AGH inte slulle klara sig, så kanske en helikoptertransfer från Helsingborg till CPH kunde göra det?!(Självklart med kontrakt med olika flygbolag som det var förr)Klicka för att utvidga...
Stod det inte i första infon att flygplatsen kommer läggas ner men att man håller öppet över sommaren?Tolle skrev:Avgångarna är fortfarande tillgängliga på SAS hemsida från 15/6. Vågar man boka tur och retur-flyg ARN-AGH i juli månad tro? Tycker infon är lite luddig, står till och med glatt skrivet på deras hemsida 2/6 att SAS och Amapola börjar flyga.Flygtrafik igen från den 15 juni på Ängelholm Helsingborg Airport - Ängelholms-Helsingborg AirportKlicka för att utvidga...
Valley skrev:Svänger fort (när man leker med skattemedel) ibland. Då heter det väl samhällsekonomiskt försvarbart, vilket det mycket väl kan vara.Men vilken målgrupp satsar man på? De som enbart skall till Stockholm?Klicka för att utvidga...
Resonerar man så, så blir det inte många flygplatser kvar i Sverige.Hachans skrev:Hade det varit ekonomiskt försvarbart hade flygplatsen kunnat stå på egna ben.Klicka för att utvidga...
mha321 skrev:Resonerar man så, så blir det inte många flygplatser kvar i Sverige.2018 var det bara 2 av 34 regionala flygplatser som gick runt ekonomiskt. En av dem var just Ängelholm, som alltså inte gör det längre. Den enda som blir var då är Skavsta. (källa:Stora subventioner till små regionala flygplatser | SVT Nyheter). Så skulle den principen applicerat så vore det slut med regionala flyg i Sverige.Även Arlanda får ju bidrag, även om den väl skulle gått runt ändå. Och en del av de andra Swedavia-flygplatserna går back vad jag vet, men det täcks upp av att de stora går plus.Klicka för att utvidga...
Förväntas verkligen tågen klara sig själva? Varför sätter då staten över 10 miljarder om året för det?Hachans skrev:Ja, det är jag helt på det klara med. Jag tycker det är konstigt att man gärna håller flyget under armarna med massor av pengar, men andra transportsätt som tåg eller långdistansbuss förväntas klara sig själva.Klicka för att utvidga...
Amen!Hachans skrev:Hade det varit ekonomiskt försvarbart hade flygplatsen kunnat stå på egna ben.Klicka för att utvidga...
mha321 skrev:Förväntas verkligen tågen klara sig själva? Varför sätter då staten över 10 miljarder om året för det?Klicka för att utvidga...
Hachans skrev:Jag tycker det är fruktansvärt fult av ägarna att pumpa bolaget på så mycket pengar det går, sen dumpa över det igen på det allmänna när det börjar kosta..Klicka för att utvidga...
apknug skrev:Det var nog inte den kassako som Peab önskade sig och de drar sig ur i Coronatider men att säga att de dumpar nåt utpumpat på allmänheten vet jag inte.Klicka för att utvidga...
Alf skrev:Det kan väl ändå inte finnas något seriöst företag som tror man kan driva en flygplats med vinst. Jag tror vinsten kommit i andra hand för PEAB och att värdet av en tillgänglig flygplats i området varit prio ett.Klicka för att utvidga...