Senaste nytt

Ändringar i Finnairs sommarprogram 2026

AABack2ARN

Medlem
Såg på Finnairs säljkanal att de gått ut och uppdaterat om förändringar i sommarprogrammet 2026.

Dessa nyheter lanserades i fredags utan att specificera vilka förändringar som skall göras utan enbart att de beklagar eventuella ändringar och att det är ok att boka om under vissa förutsättningar. De är tydliga med att detta gäller sommarsäsongen 2026.

Men har inte Finnair 330 dagar som de flesta andra bolag. Dvs de har inte ens hunnit publicera några bokningsbara tabeller för sommaren 2026 ännu, eller?

Kan vi detta tolka detta som ett hot/vapen i den pågående konflikten med piloterna?

Sommaren 2026 har inte släppts men står ju att schema ändringen gäller ifrån 29 mars 2026 framåt

Jag misstänkte redan att något sådant var på gång när de inte släppte April 2026 biljetterna enligt normalt schema utan höll tillbaka dom någon vecka, precis i linje med datumet då deras schema ska ändras ifrån. Sen helt plötsligt poppade en vecka av nya biljetter upp, jag har redan bokat HKG - ARN i BC till påsken 2026 med awards, man får hoppas HKG linjen får bli kvar, men haft en känsla att med ryska luftrummet stängt har den legat i riskzonen nu rätt länge. Vad jag kunde se när jag bokade var att de ändrat maskin till HKG till den med den mindre BC kabinen, vilket kändes konstigt..

Om man har en bokning ARN - HKG exempelvis, och flygbolaget före avresa lägger ner rutten. Vad händer med bokningen?

Resan bokad med poäng. Ska tilläggas.

Toppen