Senaste nytt

Ändring av retur på poängresa.

Det är bättre att sluta belasta kundtjänst med såna här grejer. Svaret är nej, ta fajten med försäkringsbolaget istället som @Berglund skrev ovan.

Det kommer knappast ens vara en fight, sålänge personen i fråga kan visa tillräckligt med underlag. Det är iaf min erfarenhet av försäkringsbolagen kring liknande händelser, när det har hänt vänner och familj i min närhet.

Ser inte att det nämnts i tråden innan men viktigt är att ta det med försäkringsbolag först dvs låt dem boka hemresan, boka inte själv och anta att det löser sig.

Ser inte att det nämnts i tråden innan men viktigt är att ta det med försäkringsbolag först dvs låt dem boka hemresan, boka inte själv och anta att det löser sig.

I inlägg #5 skrev jag det - men bra att det påminns om det! Alltid höra av sig så fort som möjligt :)

Glöm inte att höra av dig till försäkringsbolaget direkt, oavsett om det är din hemförsäkring eller kortförsäkring du använder. Gärna innan du bokar hemresan.

Om nu Voyageur inte avser att nyttja hemresan så bör väl hen få tillbaka skatterna kan jag tycka även om poängen brinner inne. Någon som har mer input?

• Gilla
Reactions: Gus
Om nu Voyageur inte avser att nyttja hemresan så bör väl hen få tillbaka skatterna kan jag tycka även om poängen brinner inne. Någon som har mer input?

Varför skulle man få det på en icke ombokningsbar biljett?

Tja, om man t.ex. har en enkelbiljett i Go inrikes (inte av/ombokningsbar) som man ringer in och bokar av så får man ju tillbaka skatterna på den, så jag kan ju tycka att detsamma borde gälla i detta fall (som @Carl säger), med reservation för att det kan vara annorlunda när det handlar om enbart returen på en t/r-resa.
Nu lär ju detta handla om rätt så små summor, så antagligen inget som ligger så högt upp på prioritetslistan att ta tag i om en familjemedlem är allvarligt sjuk.

Ja, kanske funkar. Du får prova. Men revenue och awards har inte samma villkor. Awards är fullt avbokningsbara fram till en dag innan avresa, sedan är de totalt oflexibla. Jag har personligen bara lyckats avboka ett ben i en award _innan_ avresan för första benet.

Tja, om man t.ex. har en enkelbiljett i Go inrikes (inte av/ombokningsbar) som man ringer in och bokar av så får man ju tillbaka skatterna på den, så jag kan ju tycka att detsamma borde gälla i detta fall (som @Carl säger), med reservation för att det kan vara annorlunda när det handlar om enbart returen på en t/r-resa.
Nu lär ju detta handla om rätt så små summor, så antagligen inget som ligger så högt upp på prioritetslistan att ta tag i om en familjemedlem är allvarligt sjuk.
Absolut. Min svägerska fick skatten åter pga sjuk familjemedlem senast igår.

Toppen