Senaste nytt

Ändring av flygtid vad har jag för rättigheter?

Har det verkligen funnits ?
Aldrig varit med om att SJ bekymrat sig det minsta. Enda jag kommer ihåg var att när jag missat tåganslutning på grund av försenat flyg, hade jag rätt att åka annan sträckning till min destination. I detta fallet idiotlinjen Stockholm - Karlstad via Örebro.
Men, det krävdes också att jag hade rätt typ av biljett. Och att jag gjort en ombokning innan avgång.
Nu är jag inne på "tidigare". Början 2000-talet
Råkade ut för liknade för några år sedan att SAS var försenat. Då var SJ snäll och bokade om oss utan kostnad.

Har en resa ARN-BUD med Norwegian i april som förmodligen inte kommer att bli av. Nu fick jag ett mail där utresan är framflyttad 20 min. Har jag rätt att avboka hela resan och få pengarna tillbaka? Någon som vet?

Har en resa ARN-BUD med Norwegian i april som förmodligen inte kommer att bli av. Nu fick jag ett mail där utresan är framflyttad 20 min. Har jag rätt att avboka hela resan och få pengarna tillbaka? Någon som vet?
Ja, svaret är nej. Krävs minst fem timmar. Artikel 6(1) (iii) läst ihop med 8(1)(a).

Gör ett försök. Kostar bara några mail. Har själv fått tillbaka pengar för liknande händelse (resebyråbokad - och nej, nej, nej. Det var inte jag som bokat).
Fast förändringen var då större än en timme. 3-4 mail under en vecka så gav de upp och återbetalade allt.

Toppen