Det blev fullåterbetalning för returen. Sedan blir det hyrbil som jag betalar själv.
Råkade ut för liknade för några år sedan att SAS var försenat. Då var SJ snäll och bokade om oss utan kostnad.Har det verkligen funnits ?
Aldrig varit med om att SJ bekymrat sig det minsta. Enda jag kommer ihåg var att när jag missat tåganslutning på grund av försenat flyg, hade jag rätt att åka annan sträckning till min destination. I detta fallet idiotlinjen Stockholm - Karlstad via Örebro.
Men, det krävdes också att jag hade rätt typ av biljett. Och att jag gjort en ombokning innan avgång.
Nu är jag inne på "tidigare". Början 2000-talet
Så du fick tillbaks för sträckan ARN-SDL?
Perfekt![/QUOTE
Yes fullåterbetalning.
Vad hade du för biljett ? Och bokade du om innan din ordinarie avgång var ett faktum ?Råkade ut för liknade för några år sedan att SAS var försenat. Då var SJ snäll och bokade om oss utan kostnad.
Jo, 2h marginal krävdes och tåget skulle gå till Arlanda C (ej express) eller till Kastrup.Det har väl funnits ett samarbete, men har det verkligen gett skydd för flygen ifall tåget varit sent?
Ja, svaret är nej. Krävs minst fem timmar. Artikel 6(1) (iii) läst ihop med 8(1)(a).Har en resa ARN-BUD med Norwegian i april som förmodligen inte kommer att bli av. Nu fick jag ett mail där utresan är framflyttad 20 min. Har jag rätt att avboka hela resan och få pengarna tillbaka? Någon som vet?
Har en resa ARN-BUD med Norwegian i april som förmodligen inte kommer att bli av. Nu fick jag ett mail där utresan är framflyttad 20 min. Har jag rätt att avboka hela resan och få pengarna tillbaka? Någon som vet?