Senaste nytt

Ändring av Eurobonusresa, vad gäller när flygbolaget ändrat ens bokning?

Kan man boka av och få tillbaka poängen om returen på en påbörjad resa blir inställd. Jag har en retur från Bali till Shanghai via Singapore 6 april som jag knappast kommer använda.

Det bör kunna gå om flyg ställs in, normalt har man ju rätt till ombokning eller återbetalning. Du får prova när det ett faktum att de ställt in flygen

Ja och risken för det är stor. Som det är nu kommer jag inte ens in i Indonesien eller Singapore då för jag är påväg till Shanghai nu

Ja och risken för det är stor. Som det är nu kommer jag inte ens in i Indonesien eller Singapore då för jag är påväg till Shanghai nu
Huruvida du kommer in i landet är inte relevant, det är om själva flygningarna ställs in eller inte, vilket säkert också kan ske.

Uppdatering:

Jag accepterade nya biljetter i mailet från SQ och ringde idag igen till Tallin och efter lite musik i öronen bekräftade dem nu biljetterna utan att denna gång ifrågasätta det överskridna tillåtna stoppet, så enligt rekommendationerna ovan, ring igen och hoppas på en annan support :)

Efter ca 10 min kom Mail med bekräftade nya biljetter på mailen också (som hon även sa i telefon)

Jaha, jag trodde du hade gjort det redan och det sedan blivit strul.

Får jag fråga varför du blandade in Tallinn i detta öht och inte bara lät SQ sköta det?

Jaha, jag trodde du hade gjort det redan och det sedan blivit strul.

Får jag fråga varför du blandade in Tallinn i detta öht och inte bara lät SQ sköta det?

@Hachans jag hade gjort det innan jag ringde Tallin första gången och skrev tråden, däremot svarade jag utförligt mitt tillvägagångssätt så Myllys35 som undrade hur jag gjort kunde följa min process.

Men förtydligande då att jag accepterade biljetterna i Mail, ringde Tallin och dom ville inte ställa ut biljetterna pga av långt stop, kollade status hos SQ och hade reserverad ej confirmed på nya bokningen, väntade 1 dag ringde Tallin igen och denna gång fick jag biljetterna utställda utan problem

Skönt att det löste sig till slut! :) Då kanske det inte är helt kört.

Jag har dock endast fått sms och mejl Av SQ om att flyget är inställt och att ombokning kommer att ske, men inte blivit ombokad ännu. Hur lång tid tog det för dig @Bostroemanna att få info om de nya flighterna?
Från att jag fick information (enbart via mail), accepterat den, ringt till Tallin och bråkat med dem, prövat att ringa om en dag efter och fått dem godkända så tog det bara 10 min efter sista samtalet att få de nya biljetterna

Jag fick alltså infon om den nya flighten direkt i mailet :)

Från att jag fick information (enbart via mail), accepterat den, ringt till Tallin och bråkat med dem, prövat att ringa om en dag efter och fått dem godkända så tog det bara 10 min efter sista samtalet att få de nya biljetterna

Jag fick alltså infon om den nya flighten direkt i mailet :)

Tack för infon. Jag har fortfarande inte blivit ombokad (flighten står inte ens som inställd när jag loggar in på SQs hemsida). De har ju dock ställt in en hel drös med flighter kommande veckor, så jag antar att de har en viss backlog. Får hoppas att det kommer något till slut :)

Toppen