Ändring av Bonusprogram på biljett (Från British Airways till Qatar Airways)

erict

New member
Är det möjligt att ändra från BAEC till Qatar på en redan köpt biljet? Jag har en köpt F-biljett (via BA´s hemsida) till SFO som jag vill ändra från BAEC till Qatar Privilige.

EricT skrev:Är det möjligt att ändra från BAEC till Qatar på en redan köpt biljet? Jag har en köpt F-biljett (via BA´s hemsida) till SFO som jag vill ändra från BAEC till Qatar Privilige.Klicka för att utvidga...

Jag hade gjort det vid inchecking online...

EricT skrev:Är det möjligt att ändra från BAEC till Qatar på en redan köpt biljet? Jag har en köpt F-biljett (via BA´s hemsida) till SFO som jag vill ändra från BAEC till Qatar Privilige.Klicka för att utvidga...
Det bör man kunna.

Jag vet inte om Qatar Airways webbsida har sådan funktion t ex "Manage My booking".

Om det inte går, kan du ringa till Qatar Airways kundtjänst och be de att ändra ditt FFP nummer.

Går att byta under Resenärsinformation på Qatars hemsida (fast nu var detta en bokning på BA metal?)

För att förtydliga så har jag bokat biljetten med BA och den är gjort på BA´s hemsida.

Jag vill alltså ha in mitt Qatarnummer istället för det BAEC som finns idag.

Går det inte att ändra bonusprogram under Manage My Booking på BAs hemsida? Jag antar att du testat, så jag är mest förvånad över att det inte går.

Det går utmärkt att ändra via Manage My Booking på British Airways hemsida.

EricT skrev:Ok, jag får det inte att fungera tyvärr. SkumtKlicka för att utvidga...

Får du inte möjligheten att ändra bonusprogram eller vill inte sidan acceptera ditt QR-nummer? Om det är det senare kan det vara så att namnen inte stavas exakt likadant eller liknande? Får du något meddelande?

AABack2ARN skrev:Får du inte möjligheten att ändra bonusprogram eller vill inte sidan acceptera ditt QR-nummer? Om det är det senare kan det vara så att namnen inte stavas exakt likadant eller liknande? Får du något meddelande?Klicka för att utvidga...
När jag hade mitt British Airways Executive Club nummer inlagt i min British Airways bokning, kunde jag inte ändra det till American Airlines AAdvantage på Manage My Booking.

Det saknade ett fält för att kunna fylla i och välja flygbolag.

När det var däremot tvärt om (AA->BAEC) gick det att ändra nunret på Manage My Booking.

Dr. Miles skrev:När jag hade mitt British Airways Executive Club nummer inlagt i min British Airways bokning, kunde jag inte ändra det till American Airlines AAdvantage på Manage My Booking.Det saknade ett fält för att kunna fylla i och välja flygbolag.När det var däremot tvärt om (AA->BAEC) gick det att ändra nunret på Manage My Booking.Klicka för att utvidga...

Går det att ändra till ett Qatarnummer vid incheckning? Jag har bestämt mig för att överge BA!

Ja, det gör det. Men kan vara bättre att ringa. Om du gör det på flygplatsen, försäkra dig om att rätt program står som FQTV...

EricT skrev:Går det att ändra till ett Qatarnummer vid incheckning? Jag har bestämt mig för att överge BA!Klicka för att utvidga...

Back