Senaste nytt

Ändring av bokning. Vad är ändrat?

Magnus E65

Medlem
Har sökt men hittar inget svar.

Finns det något sätt att se exakt vad som är ändrat i en bokning när man får ett meddelande om att en ändring har skett? Jag tänker här på bokningar via SAS I första hand.

Har ibland undrat vad tusan som har hänt eftersom man vid en första anblick inte kan se att något verkar vara ändrat alls. Man får ju inledningsvis världens stresspåslag varje gång det där sms-et från SAS dyker upp och bara det suddar bort allt rationellt tänkande och man glömmer typ vilken bokning den ens är frågan om! :D

Sen upptäcker man när man går in och kollar att det är en justering på en av flighterna i bokningen med 5 minuter, och livet återvänder så sakteliga. :)

Självklart så är det viktigt att man alltid blir informerad av en ändring, hur liten den än är. Det kan vara avgörande.
Men det skulle vara bra att kunna se exakt vad som är ändrat. Går det?

Är väl generellt ett numera onödigt strösslande med SMS,
"Två dagar kvar till din spännande flygning CPH-AR N
"Uppgradera dig och eller beställ mat skumpa mm.
Tre SMS om att checka in på nätet.
Som ditt fall 5 minuter ändring nytt SMS
SMS om att du har checkat in en väska, som om jag inte visste vad jag gjort
Efter flygningen frågeformulär hur jag upplevde servicen på ARN UME flighten Vilken service?

Är så gammal att jag började flyga när SAS hade DC-7or.
Undrar hur vi över huvud taget klarade oss på den tiden......

Tycker jag får dessa meddelande ofta när det är något inrikesflyg i USA som ändras. Inrikesflyg i USA har ju avgångstider på minuten tex 09:43 och kan ibland ändras till tex 09:53 vilket gör att det är svårt att hitta vad som egentligen ändrats. Bästa är att ta fram e-ticket PDFn man fick när man bokade och jämföra med vad det står på SAS efter att man fått meddelande om ändring.

Tycker jag får dessa meddelande ofta när det är något inrikesflyg i USA som ändras. Inrikesflyg i USA har ju avgångstider på minuten tex 09:43 och kan ibland ändras till tex 09:53 vilket gör att det är svårt att hitta vad som egentligen ändrats. Bästa är att ta fram e-ticket PDFn man fick när man bokade och jämföra med vad det står på SAS efter att man fått meddelande om ändring.
Det är också mitt knep (sök på bokningsreferensen i mailboxen), men det funkar tyvärr bara för rösta ändringen.

Det är pga trådar som dessa jag skapat funktionen Mina Resor (Eurobonus Award Planner) med automatisk bevakning av förändringar. Man får då mejl om vad som ändrats.

ee915fc5ae69b7f144fe90caafadff5a.jpg

Det är pga trådar som dessa jag skapat funktionen Mina Resor (Eurobonus Award Planner) med automatisk bevakning av förändringar. Man får då mejl om vad som ändrats.

ee915fc5ae69b7f144fe90caafadff5a.jpg
Tack! Kände inte till att den funktionen fanns. Grymt imponerad av vad ni kan fixa! Ni som vet hur man gör! :) Och därtill lägger er tid på att göra det tillgängligt för oss andra. Stiligt!

Det är ju precis på det sättet som man vill få ändringarna presenterade av flygbolagen. Datan finns ju och något är det ju som får sms och mail att gå iväg. Varför inte ta med den informationen på en gång undrar man?

Men super som sagt att veta att det finns engagerade människor som gör jobbet flygbolagen inte mäktar med.

Toppen