Senaste nytt

Ändring av avgångstid

Sofia

Medlem
Om det är flygbolaget som gjort ändringen i tidtabellen har man rätt att ändra sin biljett oavsett om man har bokat via resebyrå eller direkt med bolaget.
Jag fick en ändring nu i september men det var inga problem att ändra bokningen både en och två gånger så att det passar mig bättre.
Bokade med Expedia.
 

inka

Medlem
Om det är flygbolaget som gjort ändringen i tidtabellen har man rätt att ändra sin biljett oavsett om man har bokat via resebyrå eller direkt med bolaget.
Jag fick en ändring nu i september men det var inga problem att ändra bokningen både en och två gånger så att det passar mig bättre.
Bokade med Expedia.
Lyckliga du Sofia som fick ändra, jag fick det som sagt inte :( Eftersom både flygbolaget och resebyrån säger att vi inte får göra ngn ändring utan svarar att det är sånt man får räkna med. De säger ifs att jag kan få ändra, men då måste betala för ombokning X antal tusenlappar, vilket jag såklart inte vill, de är ju de som ändrat...De nämnde något om att om det var över 2 h tidsändring kunde andra regler gälla, vår ändring var på under 2 h.

Vad/var kan jag hänvisa dem till angående denna "rätt" att kostnadsfritt få ändra eller gäller det bara att ha tur att man är i kontakt med rätt person typ?
 

LarsCph

Medlem
Jeg har også fået ændret tiden fra København fra 22.55 til 21.30 når jeg skal med min datter til Dubai i Marts. Så vi har fået forlænget vores stopover i Doha fra 1.20 til 2.45. Da vi dog præcist skal til Dubai - og rejser i business class (som hedder First mellem Doha og Dubai) betyder det blot at vi har 70 minutter ekstra i Al Safwa First class lounge, så det går egentlig nok :)

Men: Eventuelt prøv at ringe direkte til Qatar's kontor i Stockholm og hør om de kan hjælpe? Den centrale helpdesk kan godt være lidt ufleksibel, men måske hvis du er heldig kan de hjælpe på Stockholms kontoret.
 

inka

Medlem
Jeg har også fået ændret tiden fra København fra 22.55 til 21.30 når jeg skal med min datter til Dubai i Marts. Så vi har fået forlænget vores stopover i Doha fra 1.20 til 2.45. Da vi dog præcist skal til Dubai - og rejser i business class (som hedder First mellem Doha og Dubai) betyder det blot at vi har 70 minutter ekstra i Al Safwa First class lounge, så det går egentlig nok :)

Men: Eventuelt prøv at ringe direkte til Qatar's kontor i Stockholm og hør om de kan hjælpe? Den centrale helpdesk kan godt være lidt ufleksibel, men måske hvis du er heldig kan de hjælpe på Stockholms kontoret.
Tack. Det är Qatar i Stockholm jag varit i kontakt med via mail, men det är som sagt tvärnej :(
 

Sofia

Medlem
Men så märkligt @inka! När jag varit i kontakt med dem så säger de just att det inte är något problem att ändra när det är en schedule change från flygbolagets sida.
Jag har tyvärr inga konkreta tips att ge dig :(
 

inka

Medlem
Men så märkligt @inka! När jag varit i kontakt med dem så säger de just att det inte är något problem att ändra när det är en schedule change från flygbolagets sida.
Jag har tyvärr inga konkreta tips att ge dig :(
Tack. Ja lite märkligt är det, men bara att gilla läget. Såg förövrigt att de ändrat vår resa igen, så det kanske slutar med att vi får en bra resrutt tillslut ändå :)
 
Toppen