Jag kommer ihåg att man tidigare på Amex Elite kortet fick 40 p/100 kr då man använde det för köp av flygbiljetter på SAS istället för ee vanliga 20p/100 kr. Är det avskaffat? Hittat inget om detta i aktuella villkor
Jag kommer ihåg att man tidigare på Amex Elite kortet fick 40 p/100 kr då man använde det för köp av flygbiljetter på SAS istället för ee vanliga 20p/100 kr. Är det avskaffat? Hittat inget om detta i aktuella villkor
Det var trist denna sweetspot försvann, var faktiskt samma intjäning på de andra billigare Amex korten också som jag nedgraderade till ibland efter vouchers. Vill minnas jag drog in en Europa voucher med mestadels 30p/100:- intjäning också.
Helt ärligt tycker jag Amex borde rycka upp sig med Elite. Jag har inte haft det på flera år och det frestar ej om inte statuspoäng behövs en gång.
Se på SEB hur aktiva de är! Obegränsat med statuspoäng, dubbla poänghelger, accepterat kort överallt, 500p med Avishyror, 25p/100kr med SAS biljetter och nytt lån lanserat idag som ger 500p/mån. Inte värt det då i dessa räntetider, men varför inte jämföra och kanske byta om man har andra lån?