Synd bara om SAS tappar intäkter och föser en i famnen på konkurrenter bara pga möjlig programmeringsmiss. Finns en miss finns säkert fler. Inte för att några stolar till FAE är tuvan som stjälper lasset, men varje krona räknas ju.
Synd bara om SAS tappar intäkter och föser en i famnen på konkurrenter bara pga möjlig programmeringsmiss. Finns en miss finns säkert fler. Inte för att några stolar till FAE är tuvan som stjälper lasset, men varje krona räknas ju.
Om nu SAS inte vill att man ska boka denna destination med mindre än 45 minuter mellan flygen skulle man ju kunna tro att de hade lagt in det i MCT-informationen. De har ju uppenbarligen lagt in undantag för en del av långdistansflygen enligt tabellen ovan. Så jag tror att det är något som inte stämmer hos just SAS.
Oavsett det skulle inte jag boka en anslutning med 40 minuter om jag kunde boka ett plan en timme tidigare för att på så sätt få lite mer marginal. Nu kanske det finns andra anledningar till önska just den avgången från Stockholm men i min värld överstiger oron för att missa en anslutning värdet i att ha en tight anslutning i synnerhet till en så "exotisk" destination dit det inte går så många flyg per dag.
Om nu SAS inte vill att man ska boka denna destination med mindre än 45 minuter mellan flygen skulle man ju kunna tro att de hade lagt in det i MCT-informationen. De har ju uppenbarligen lagt in undantag för en del av långdistansflygen enligt tabellen ovan. Så jag tror att det är något som inte stämmer hos just SAS.
Oavsett det skulle inte jag boka en anslutning med 40 minuter om jag kunde boka ett plan en timme tidigare för att på så sätt få lite mer marginal. Nu kanske det finns andra anledningar till önska just den avgången från Stockholm men i min värld överstiger oron för att missa en anslutning värdet i att ha en tight anslutning i synnerhet till en så "exotisk" destination dit det inte går så många flyg per dag.
Tack för svar! Hade gärna tagit ett tidigare flyg från ARN men andra anslutningar och omständigheter gör att jag inte kan det.
Oavsett vilket kunde resebyrån klämma igenom bokningen genom att lägga upp flygningarna ben för ben och på samma PNR. Då gick det. Syns som en resa i SAS-appen så vet inte vad som händer om det blir strul. Är arbetsgivaren som betalar och går ett Atlantic-flyg en timme senare så fram kommer jag säkert. Annars tvådygnsfärjan från Hirthals, spännande i januarivädret.
Hittade till sist en ny utresa via Bryssel med Brussels airlines. Den fick jag dock snoka fram själv eftersom ingen agent jag pratat med tänkt på att Bromma flygplats också ligger i Stockholm