Senaste nytt

Ändrad tid/underskrider Minimum Connection Time

Har fått en ändrad avgångstid på ett av benen på julresan - detta gör att vi kommer under minimum connection time. Resan är bokad med Eurobonuspoäng. Osäker på hur man bör agera i detta läge och vad SAS ansvar är. Kan jag kräva att de bokar en ny routing till oss? Det finns såklart inga award seats kvar öht eftersom det är peak season, annars kunde jag gjort det själv. Tacksam för input!
 

011430121

Medlem
Har fått en ändrad avgångstid på ett av benen på julresan - detta gör att vi kommer under minimum connection time. Resan är bokad med Eurobonuspoäng. Osäker på hur man bör agera i detta läge och vad SAS ansvar är. Kan jag kräva att de bokar en ny routing till oss? Det finns såklart inga award seats kvar öht eftersom det är peak season, annars kunde jag gjort det själv. Tacksam för input!
Vilken flygplats och hur många minuter har ni på er byte?
 

Berglund

Medlem
40 minuter i Dublin kommer bli väldigt tajt, särskilt som ni ska genom passkontrollen. Ta kontakt med SAS, eftersom bytet bryter mot minimum connection time så borde den resan inte godkännas. Bättre då att ta tag i det nu än att det eventuellt kommer en datorombokning senare. Då lär du ju även få höra SAS förslag på lösning.
 

ESNZ

Medlem
Ska flyga till Färöarna från Arlanda via Kastrup med SAS med 40 min connection på CPH. Resebyrån och SAS kundtjänst menar att jag behöver minst 45 min för att biljetten ska kunna vara genomgående men jag hittar ingen annan info än att 40 min ska räcka domestic/eu/non-eu/schengen mm och att 45 min endast krävs för interkont när det gäller SAS på CPH. Källa: https://www.cph.dk/en/practical/transfer/transfer-collaboration.
Har minimum connection time ändrats allmänt på CPH utan uppdatering på webben eller är det någon bugg med just FAE?
 
Toppen