Senaste nytt

Ändrad flygtid, 15h väntan. Rättigheter?

char

Medlem
Kontakta SAS så fort som möjligt!
Anledningen till att jag bör ringa så fort som möjligt? Känns som Swiss håller på att stuva om, såg att kvällsflighten fanns i morse men den finns inte längre att boka.

Har en ren SAS bokning i februari där anslutningen till Köpenhamn blev flyttad och där stod det länge två flighter med inställd på den ena men det ordnade upp sig efter ett tag.
 

lunne

Medlem
Har någon lyckats få SAS att betala för hotell när de ändrat er bokning så att man måste bo över innan man fortsätter resan?

Jag hade en bokning från Åre/Ösd till Berlin via Arlanda den 3 Jan. Nu har SAS ändrat till följande routing med fyra ben (OSD-ARN-CPH-OSL-BER) där vi anländer 7 Jan, fyra dagar senare än den tidigare bokningen!


06 JAN 2022 Ostersund/Are OSD – Oslo OSL 16:10 - 00:05 +1 day(2 stops)

17:10 Stockholm ARN Transfer time: 3h 50m
21:00 (1h 10m) Stockholm ARN - 22:10 Copenhagen CPH Transfer time: 45m
22:55 (1h 10m) Copenhagen CPH - 00:05 Oslo OSL

07 JAN 2022 Oslo OSL – Berlin BER 08:25 - 10:05
 

palmen

Moderator
Har någon lyckats få SAS att betala för hotell när de ändrat er bokning så att man måste bo över innan man fortsätter resan?

Jag hade en bokning från Åre/Ösd till Berlin via Arlanda den 3 Jan. Nu har SAS ändrat till följande routing med fyra ben (OSD-ARN-CPH-OSL-BER) där vi anländer 7 Jan, fyra dagar senare än den tidigare bokningen!


06 JAN 2022 Ostersund/Are OSD – Oslo OSL 16:10 - 00:05 +1 day(2 stops)

17:10 Stockholm ARN Transfer time: 3h 50m
21:00 (1h 10m) Stockholm ARN - 22:10 Copenhagen CPH Transfer time: 45m
22:55 (1h 10m) Copenhagen CPH - 00:05 Oslo OSL

07 JAN 2022 Oslo OSL – Berlin BER 08:25 - 10:05
SAS bokade om en tidigare resande för mig så jag fick övernattning på Kastrup, hade inga problem att få utlägg ersatta för billigaste hotell vid flygplatsen.
 

Iron

Medlem
Blev ombokad pga inställt flyg lördag morgon 30/7 från Palma till Stockholm och fick istället utresa sen kväll fredag via Köpenhamn. Vi landar ca 01.00 och resonerar att man knappt hinner till ett hotell för att sedan ta sig tillbaka till morgonflighten kl 8 till Stockholm (SAS var behjälpliga när jag frågade och försökte hitta andra lösningar med Air Baltic etc. samt sa att de kan ersätta hotell upp till 250 Euro). Frågan är måste man lämna air side? Tippar loungen öppnar vid 5-6 gån gång? Något tips var man kan hänga och halvsova? Blir en hemsk avslutning på semestern men inte så många alternativ - vill inte åka hem ännu tidigare och kan inte komma hem mycket senare.
(Man får väl vara glad att komma hem kanske:))
 

LarsCph

Medlem
Blev ombokad pga inställt flyg lördag morgon 30/7 från Palma till Stockholm och fick istället utresa sen kväll fredag via Köpenhamn. Vi landar ca 01.00 och resonerar att man knappt hinner till ett hotell för att sedan ta sig tillbaka till morgonflighten kl 8 till Stockholm (SAS var behjälpliga när jag frågade och försökte hitta andra lösningar med Air Baltic etc. samt sa att de kan ersätta hotell upp till 250 Euro). Frågan är måste man lämna air side? Tippar loungen öppnar vid 5-6 gån gång? Något tips var man kan hänga och halvsova? Blir en hemsk avslutning på semestern men inte så många alternativ - vill inte åka hem ännu tidigare och kan inte komma hem mycket senare.
(Man får väl vara glad att komma hem kanske:))

Uff.. Går det ikke eventuelt at komme med en senere afgang fra København til Stockholm? Så er der jo flere hoteller nær ved lufthavnen hvor I kan overnatte.
 

Matore

Medlem
Blev ombokad pga inställt flyg lördag morgon 30/7 från Palma till Stockholm och fick istället utresa sen kväll fredag via Köpenhamn. Vi landar ca 01.00 och resonerar att man knappt hinner till ett hotell för att sedan ta sig tillbaka till morgonflighten kl 8 till Stockholm (SAS var behjälpliga när jag frågade och försökte hitta andra lösningar med Air Baltic etc. samt sa att de kan ersätta hotell upp till 250 Euro). Frågan är måste man lämna air side? Tippar loungen öppnar vid 5-6 gån gång? Något tips var man kan hänga och halvsova? Blir en hemsk avslutning på semestern men inte så många alternativ - vill inte åka hem ännu tidigare och kan inte komma hem mycket senare.
(Man får väl vara glad att komma hem kanske:))
Det finns ju två direktflyg PMI ARN på fredagen och ett lördag kväll. Kanske passar bättre för er :)
 
Toppen