Senaste nytt

Ändra födelsedatum vid check in Avianca?

@Gus , vart såg du att födelsedatum var fel?
På Swiss hemsida när jag skulle registrera min mailadress. Såg det mest av en slump. Men nu när jag fyllt i rätt födelsedatum och passnummer via APIS så verkar allt vara korrekt. Det gamla (felaktiga) födelsedatumet kan jag inte hitta någonstans.

Inte heller jag kunde se någon födelsedatum i mailet jag fick under själva samtalet samt mailet som kom efter, själva "biljetten" eller vad det är.

Är ju onekligen lite oroväckande om man själv inte kan se det och Tallinn faktiskt knappat in en siffra fel?
Ja det är verkligen oroväckande. Som sagt, jag har två olika bokningar och det har blivit fel på båda. Ena gången vanliga SAS kundtjänst och ena gången Tallinn. Jag längtar verkligen till man själv kan boka sin bonusresa online med Eurobonus så att man själv kan ansvara för sina misstag!

Sen undrar jag varför SAS måste ha födelsedatum egentligen? På tex KLM så fyller man i om ens barn är under 2 år samt under 12 år, exakt datum är inte nödvändigt. Och på resor till tex, USA måste man ju ändå fylla i en APIS med passnummer och födelsedatum etc.

Toppen