Om jag förstod rätt av en som borde veta så var en del av hyran dynamisk baserat på antalet personer som passerar, så det finns en än mer direkt koppling mellan passagerarflöden och Swedavias intäkter. Men det var iofs rätt många år sedan nu, så kanske nuvarande kontrakt är annorlunda.