Sökresultat

  1. H

    SAS satsar stort på svensk inrikes från inledningen av 2025!

    Jag tänkte att priset skulle ändras och då vore det lite intressant, men du har rätt. Plus på MMX-ARN kostar veckan innan 1399kr och 1399kr veckan efter ändringen. Ingen skillnad alls.
  2. H

    SAS satsar stort på svensk inrikes från inledningen av 2025!

    Rätt många tar tåg från flygplatsen till Hyllie, och sen en taxi därifrån istället. Tidsvinsten på taxi hela vägen lär vara minimal, eller till och med längre med tanke på att tåget är snabbare över bron? Betalar jobbet och man tycker det är smidigt så kör på såklart, men om arbetsgivaren surar...
  3. H

    SAS kampanj - Dubbla poäng på SAS Mastercard 14-26 Augusti 2025 med köp på av flyg med sas

    Ingen aning hur reseförsäkringen fungerar om man köper presentkort? Känns som det oavsett blir enklare att utnyttja den om man köper som vanligt.
  4. H

    Same-day change för alla mot avgift?

    Har ett flyg imorgon. I appen föreslår SAS ombokning samma dag, på samma sätt som jag upplevt SAS Plus PRO tidigare (då utan avgift) och sett Diamonds ha tidigare. Samma pris oavsett avgång jag bokar om till. Go light bokning som Silver. Är detta något nytt? Gäller det alla flyg eller bara...
  5. H

    SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

    Hur hade ni bokat ett extra säte? Har inte SAS historiskt skilt på extraplats reserverat i mån av plats och garanterad extraplats? Man skriver själv på flera ställen att för att få den garanterad behöver man kontakta dem, räcker inte med att köpa det online. > Om du vill reservera en...
  6. H

    ”Nordisk praxis i gungning, frukost ingår inte i hotellnatt”

    Noterar att det ingår frukost när man bokar med avtalspriset från mitt fackförbund. Så det kan ju vara ett tips, blev dessutom billigare med den koden även om man struntar i frukosten.
  7. H

    SAS Webshopping

    Som ringer en fast telefon i lägenheten? Trodde de flesta idag var kopplade så att de ringer i mobiltelefonen och då är det ju inga problem att släppa in ett bud.
  8. H

    Hotell i Göteborg - The Pier eller Draken?

    Frukosten var väldigt trång på Draken tidigare i år. Man fick förboka en plats men trots allt fick jag dela ett ganska litet bord med okänt sällskap för att ha någon stol att sitta på. I övrigt var hotellet fräscht men tyckte det sänkte upplevelsen lite.
  9. H

    Dining by AMEX för Platinum

    Så här jag tolkat det. När jag bokat för fyra personer har vi fått frågan om vi vill använde flera Amex-erbjudanden eller betala för ena paret. I vårt fall har vi då betalat för ena paret men kan inte tänka mig att det skulle krånglat om vi svarar annorlunda.
  10. H

    Har du blivit uppgraderad på Best Western?

    Min erfarenhet är att man behöver säga till om uppgradering och värdecheckar. De verkar lite ovana och verkar inte synas i systemet där man gör incheckning, men efter en kort kommentar kikar de och då inga problem.
  11. H

    Norse startar ny linje Stockholm till Phuket

    Charterbolagen flyger till Phuket såklart. Hos t.ex. TUI kan man boka bara flygstol dit och så ett eget boende på annat vis. Bolag som Norse blir ju något mellanting.
  12. H

    Dubbla poäng på inrikesresor med SAS i augusti

    Jag har fått mailet, är silver just nu. Har åkt en par inrikes detta år om det påverkar. Vill man testa på en mer exotisk inrikesdestination med två flyg från Stockholm kan man ju flyga ARN-MMX, en kort tågtur över bron, och sedan CPH-Färöarna! Men bygger ju då på att svenskar får dubbla...
  13. H

    Grina ut i kvällspressen

    Det har varit känt länge att Ryan inte överbokar. De har sagt det själva väldigt länge och aldrig hört om någon som blivit överbokad. Om du har en bättre källa på att det faktiskt händer är jag väldigt nyfiken!
  14. H

    SAS öppnar ny rutt till Nuuk på Grönland!

    Resan hem idag är inställd. Såg på Facebook att folk haft stora problem med att bli ombokade. Trist start av linje.
  15. H

    SAS - det här har ni gjort bra™!

    Och eventet innan, med frukost bland annat, var på Scandic CPH! Syns väldigt kort i videon också. Jag vet inte var man har haft det förut för t.ex. maraton, eller om det är ett resultat av samarbetet?
  16. H

    Handla på Amazon och tjäna 50 poäng per 100 kr (dock ej presentkort)

    Hela köpet, inklusive de redan i varukorgen?
  17. H

    Handla på Amazon och tjäna 50 poäng per 100 kr (dock ej presentkort)

    Referal-systemet bygger ju på att länka produkter och få provision när någon handlar. Det går ju att argumentera för att de är rimligt att inte få provision för något kunden då redan har i varukorgen. Sen när man använder samma system för detta blir det ju lite lustigt såklart.
  18. H

    Trafikvarningstråden

    Är det nu? Appen säger 3-5 minuter kö till vanliga security just nu. Blir lite nyfiken om det löst sig så fort
  19. H

    Pilotprojekt - Gratis Arlanda Express för alla som reser mellan Stockholm och Visby med SAS!

    Noterade utropet om att det ingår när vi stod och väntade på gaten i Visby. Hörde minst en passagerare bli positivt överraskade, och ännu fler börja diskutera det som en positiv sak men som de visste sedan tidigare kommunikation.
Toppen