Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: LH, LOT, OS
Kabinklass: Business
Avreseort: GOT
Destination: HND (Tokyo), hem från NRT (Tokyo)
Enkelresa eller Tur&retur: Open Jaw (t/r)
Antal poäng (per person): 82 500 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): ca. 2 200 kr
Antal resenärer: 2
När (avresans...
Innebär en avbokning av *A på webben alltid direkt kreditering av poängen till ens EB-konto?
Sitter på en resa till Japan i december, men hade så klart hellre bytt till SAS Award om det hade släppts längre fram, och jag har just nu inte nog poäng utan att boka av *A-resan.
Är det förresten...
Boka utresan och ring för att lägga på hemresan sen om det är begränsad tillgänglighet och du är beredd att betala 150kr på i ombokningsavgift (om Star Alliance reward). Det är inga problem :)
Tack! Jag trodde det var någon block Lufthansa satt för att EB-medlemmar ska ta för många awardsäten på Lufthansa. Men det är alltså SAS som betalar ett högre pris för detta och därför helst inte vill ställa ut sådana biljetter?
Sitter med en resa över jul från GOT till Tokyo via Wien där vi måste övernatta i Österrike för att få till det.
Ska ändå ringa in och lägga på sista benet hem här snart, är det värt att försöka få agenten att klippa benen till och från Wien och få bokningen att gå direkt GOT-MUC-HND på...
Instämmer helt, hann testa alla tre och Singapores var överlägset bäst tyckte vi. Enda minuset var avsaknaden av dusch, men det löste sig fint hos EVA.
Det bör ni definitivt göra, har inte dykt i dem men det är en riktigt mäktig upplevelse att besöka/bada i. Om dykning är ett gemensamt intresse för er som reser ska Cozumel vara ett dykarmekka enligt utsago.
Mexico är fantastiskt, hade definitivt spenderat mer än 1-2 dagar där och sett till att åka till åtminstone två ställen. Däremot hade jag helt skippat Cancun om du inte är ute efter att boka något superresort och inte lämna det, eller hänga med brötiga jänkare på Hooters.. I mina ögon 100%...
Transaktionen måste ”gått igenom” 2023 för att det ska gälla, dvs ej vara reserverad när året är över (tror detta benämns som transaktionsdatum). Tror tyvärr det är kört att få till det så här sent.
Hej,
Har en bokning med övernattning i Istanbul, genomgående biljett, Lufthansa och Thai, destination BKK. Är det några konstigheter med bagaget, eller går det hela vägen utan att vi behöver hämta det i Istanbul?
Kommer inte gå då även transitresenärer måste plocka ut sitt bagage och checka in igen. Den senare processen ska vara smidig som jag förstått det, men är likväl ett extra riskmoment. Hade avstått.
Tack! Dock lite fundersam över hur lätt detta att bevisa i slutänden. Igår nöp jag exempelvis den sista biljetten i samma klass som håller mig inom tillåtet spann, såg flera andra avgångar som hade fungerat som hann sälja slut innan jag fick tag på en starkt.
Är det enkelt för bolagen att se...
Jag blev ombokad av Lufthansa för en flight ORD-GOT, som nu istället går med United och BA. På Uniteds hemsida står mitt förnamn som Förnamn+"mr" Efternamn, ex. Kallemr Karlsson.
Är detta lugnt, eller ska jag få Lufthansa att försöka fixa detta?
På flighten med BA står mitt namn helt korrekt.
Ledsen för fråga som säkert ställts, men jag har lite bråttom. Morgondagens flygning från USA till GOT (via FRA) med LH är inställd. Om jag via LH har möjligheten att gratis välja ett flyg som tar mig hem mindre än tre timmar sent, är jag automatiskt diskvalificerad från ersättning (dvs ingen...