Jag var typ inställd på att skaffa kortet 1 mars, baserat på mim uppfattning om kortet när det lanserades (inväntade bara olika saker av privatekonomiska skäl). Men när jag kollat på detaljerna nu i veckan ser det bara dyrt ut med låg intjäning. Avvaktar lite till.
Kollade bara hem från Europa till CPH på söndagar i maj-april och först fanns inget göttigt men igår bokade jag KRK-CPH för 400 kr och LUX-CPH för 500 kr
Tyvärr inte så enkelt. Många som skulle resa hem från Asien med Ethiad, Qatar och Emirates som sitter fast på sina destinationer pga fulla alternativa vägar hem. Och även om det finns platser tex BKK-FRA-ARN så kostar dessa 40K stycket.
SVT Rapport hade ett inslag ikväll om en familj som är arga på SAS för att "flyget hem ställts in". Familjen befinner sig i Colombo på Sir Lanka. Förstår inte grejen då SAS inte flyger till CMB. Eller är det en awardresa med tex Saudi som ställts in? Otydligt SVT!
Först var det cargo och en LH A380 som varit på service. Efter det flighter med strandade transferpax till AMS, CDG och LHR. Nu ser det också ut som att EY börjat flyga hem plan och crew som blev diverted och strandade i Indien.
Skulle vara intressant att se om China Eastern hade ett erbjudande typ CPH-PVG-BKK i Business för 13K, full intjäning till EB. Vilka här skulle banga? Rent hypotetiskt [emoji6]
Dom vill nog bara inte erkänna att dom strypt detta. Var samma med Curve. Upptäcktes först av oss kunder, innan det lades ut offentligt. Om SEB inte vill ge poäng för transaktioner via Klarna bara för att Billo använder Klarna som betalningsleverantör är SAS MC över som kort för ehandel.