Sökresultat

  1. RobHK

    Stora ändringar AMEX Premium/Elite 1 April 2025!

    Snygg sammanställning, i like it! Älskar också att föra statistik i Excel aldrig tänkt på att föra bok över detta. Hur fick du ihop poängen till alla resor, kostade det dig någonting extra?
  2. RobHK

    Stora ändringar AMEX Premium/Elite 1 April 2025!

    Vad bra ni har det med dubbel-helger på MC och vouchers för uppgraderingar, vi får inget sådant på våra MC/Amex kort här i Hongkong.
  3. RobHK

    Miles&More Senator: Vad är poängen? [inte imponerad]

    Blev nyfiken att förstå, tycker alltså ni att själva ögonblicket då flygvärdinna kommer och tackar er för att vara Senator medlemmar eller motsvarande, alltså recognition, är det viktigt för er? Eller misuppfattar jag recognition biten?
  4. RobHK

    Asienresa januari 2025

    Sådär ja David, tur att du styrde upp en riktigt bra måltid åt grabbarna :)
  5. RobHK

    Asienresa januari 2025

    Tyvärr har de blivit dyrt här i Hongkong, både priserna är upp och USD är urstark så HKDSEK står i 1.42 nu. Rätt stor skillnad mot när jag flytta hit 2011 och den stod i 0.8. Väldigt tråkigt när man har familjen ifrån Sverige på besök här rätt ofta. Hoppas ni var nöjda med maten iaf, ingen...
  6. RobHK

    Asienresa januari 2025

    Marulken såg ut som en klar vinnare!
  7. RobHK

    Asienresa januari 2025

    Det är lite "kyligt" här i HK, 16-21 grader, men strålande sol och blå himmel, välkomna till paradiset!
  8. RobHK

    Ny stol i Lufthansa First och Business från 2023

    Någon som provat Premium Economy, hur står den sig?
  9. RobHK

    Stora ändringar till British Airways Executive Club fr.o.m 1-APRIL-2025

    Cathay behöver inte gå spend-based dom är så jäkla dyra redan att de skulle vara en förbättring av deras program. Här i Hongkong flyger vi ju alla bara Cathay rewards då vi drar in Asiamiles på kreditkorten, finns otroligt bra deals och sätt att optimera över 4-5 olika kreditkort om man orkar.
  10. RobHK

    Stora ändringar till British Airways Executive Club fr.o.m 1-APRIL-2025

    Poäng-intjäning ifrån köpta biljetter är påväg att bli så dåligt att de enda sättet att få ihop miles till award-flighter är igenom de kreditkort man använder. Riktigt irriterande utveckling. BA har aldrig passat mig, men förstår att de är tråkigt utveckling då man själv redan sett detta på Finnair.
  11. RobHK

    Arlanda kan vara den sämsta flygplatsen i "moderna Europa"

    Läser nu att gubben Strandberg har gått bort strax innan Covid, det låter som gubben Östling, som säger som det är. Vad fan får jag för pengarna? Legender..
  12. RobHK

    Sitter ni bältad under hela resan?

    Jag har bälte på mig förutom när jag sover liggandes i BC, jag vrider på mig mycket i sömnen och de funkar normalt inge vidare med bälte. Tänker när man ligger med fötterna djupt inne i tunneln borde man inte flyga i taket ändå. Hoppas jag aldrig behöver testa min teori..
  13. RobHK

    Ditt reseår 2024

    Mitt mål var att flyga som McDonalds bågen under 2024, lyckades nästan. Få resor men långa (45k miles), med två vändor T&R till HEL. Bästa resan var heltklart den som gick över årsskiftet till västkusten i USA. Vissa resor blir stora minnen för hela livet, de va svindyrt, men de va värt det...
  14. RobHK

    Pensionär vill bli miljonär

    Grattis och imponerande vid 66 års ålder, jag är 25 år yngre och blir sliten av en långflygning :D
  15. RobHK

    Weekend i Bangkok - hotelltips ?

    Bra input @JacobGBG - Älskar Bangkok, varit där mycket, men fick en resa delvis förstörd då man inte var nära BTS och satt i trafik helatiden. Efter det är den enda regel som inte får brytas att vara på gångavstånd till BTS, ju närmare desto bättre. I övrigt, inga barn, heltklart ska hotellet...
  16. RobHK

    Weekend i Bangkok - hotelltips ?

    Även om jag själv rekat Siam Kempinski i tråden måste säga att priset sprungit iväg en heldel där, fantastiskt hotell men känner mig lite snål och vill hitta något i en lite lägre prissklass. För er som provat både Sheraton Grande Sukhumvit och The Sukhothai Bangkok vilket gillar ni bäst? Jag...
  17. RobHK

    Vem vill bli Eurobonus miljonär? Tjäna upp till 1 miljon eurobonuspoäng

    Jag har bott större delen av mitt vuxna liv i Asien så jag är tyvärr inte lika PK som er i Sverige. Att jag bott här större delen av livet innebär också att jag vet hur de är annorlunda än oss nordbor, så nej, inte direkt fördom - upplevda erfarenheter. Gällande att de skulle låta poängen...
  18. RobHK

    Vem vill bli Eurobonus miljonär? Tjäna upp till 1 miljon eurobonuspoäng

    Tror helt klart på storyn att många Asiater kör denna challenge. Asiater älskar en bra deal, har noll problem att utsätta sig för långa köer eller liknande när de är något de vill ha och de sover som stockar överallt på arbetsplatser osv, så dom sover sig väl bara igenom hela grejen. Skulle...
  19. RobHK

    Vem vill bli Eurobonus miljonär? Tjäna upp till 1 miljon eurobonuspoäng

    Har någon fått sin mille redan?
Toppen