Pre-departure vatten verkar vara standard inom Lufthansagruppen.
En av de bättre veg.måltiderna jag har fått intra-Europa. Det bjöds på tysk mousserande vilket var skoj då jag vet rätt lite om det - kul att få testa.
Vi togs väl omhand av en äldre mycket erfaren purser(?) som säkerställde att tilltala alla passagerare med efternamn - små touches som gör skillnad. Har alltid tyckt att Lufthansa erbjuder mycket bra service intra-Europa, även nu.
Flygbolag: SWISS Destinationer: ARN-ZRH-MPL-ZRH-ARN Typ av Servering: Frukost, Lunch, Middag
Frukost på ARN-ZRH, jag hade förbokat omelett med sparris och hollandaisesås samt potatis, tackade nej till bröd, sedvanliga ost upplägget på SWISS
ZRH-MPL lunchavgång strax före 13.00 flygtid 1 timme Tonfisk och rostbiff, osten känner vi igen
MPL-ZRH lunchavgång strax före 15.00 flygtid 1 timme , hade förbokat klassiska Swiss kalten plate med kallskuret ocg osten är inte glömd, detta var en klassiker mellan ARN-ZRH morgonflygning i många år, serveras på en träplatta som man få ta med sig, annars så slängs den
ZRH-ARN kvällsavgång kl 21.30 förbeställde en av Swiss klassiska rätter “Zurich-style sliced veal with mushroom cream sauce | rösti and broccoli”
Serveras natuligtvis osten, mycket god citrontårta