Vad är det du anser är fel i vad de utlovar? Visst, servicen i premium inrikes är inte bra men å andra sidan lovar de inget specifikt heller. Dryck stämmer ju att man får (utöver läsk ingår ju också en alkoholhaltig dryck inrikes i premium) och en macka + snacks kan väl ses som en lättare måltid.Ok, premium. Men likväl utlovar de ”meal and drinks”.
”Mackan” är tyvärr ofta knäckebröd med någon kemisk smörja. Choklad och nötter är ett bättre alternativ, men att kalla det meal är lite gränsfall. Å andra sidan det är rätt korta rutter och alternativ saknas…Vad är det du anser är fel i vad de utlovar? Visst, servicen i premium inrikes är inte bra men å andra sidan lovar de inget specifikt heller. Dryck stämmer ju att man får (utöver läsk ingår ju också en alkoholhaltig dryck inrikes i premium) och en macka + snacks kan väl ses som en lättare måltid.
Däremot kan man ju kritisera det på andra linjer där de endast erbjuder kaffe/te av "tidsskäl".
Jag kanske är gammaldags men ”meal” och kniv och gaffel symbol har ju alltid varit någon form av måltid. Macka har ju traditionellt benämnts ”snack”. Verkar dock inte gälla SAS inrikes i nuläget.Vad är det du anser är fel i vad de utlovar? Visst, servicen i premium inrikes är inte bra men å andra sidan lovar de inget specifikt heller. Dryck stämmer ju att man får (utöver läsk ingår ju också en alkoholhaltig dryck inrikes i premium) och en macka + snacks kan väl ses som en lättare måltid.
Däremot kan man ju kritisera det på andra linjer där de endast erbjuder kaffe/te av "tidsskäl".
@Camarilo, du pratar om vad som stod på biljetten. Där finns väl inte alltför mycket text och det är väl inte där man letar efter en meny eller detaljerad information? På webbplatsen beskrivs Premium inom Skandinavien (alltså inrikes) med texten "Måltid/snack".
Och därutöver finns ju den allmänna texten "Dina alternativ för mat och dryck ombord varierar beroende på din destination, hur länge flygningen varar och tiden på dagen." Så ser det så vitt jag vet ut för alla bolag.
![]()
Mat och dryck som kan avnjutas ombord
Beroende på tid, destination, reseklass och medlemskapsnivå erbjuder vi hälsosamma och välkomponerade måltider. Du kan också förbeställa din måltid »www.sas.se
Visst kunde urvalet vara bättre (kanske några olika sandwichar inklusive någon lite "köttigare"; håller med om att gamla Plus kunde vara bättre ibland), men det är inte utan att jag undrar vad du egentligen räknat med på en 1h15min inrikesflygning i premium economy ombord på en ATR-72?
@Camarilo, du pratar om vad som stod på biljetten. Där finns väl inte alltför mycket text och det är väl inte där man letar efter en meny eller detaljerad information? På webbplatsen beskrivs Premium inom Skandinavien (alltså inrikes) med texten "Måltid/snack".
Och därutöver finns ju den allmänna texten "Dina alternativ för mat och dryck ombord varierar beroende på din destination, hur länge flygningen varar och tiden på dagen." Så ser det så vitt jag vet ut för alla bolag.
![]()
Beroende på tid, destination, reseklass och medlemskapsnivå erbjuder vi hälsosamma och välkomponerade måltider. Du kan också förbeställa din måltid »www.sas.se
Visst kunde urvalet vara bättre (kanske några olika sandwichar inklusive någon lite "köttigare"; håller med om att gamla Plus kunde vara bättre ibland), men det är inte utan att jag undrar vad du egentligen räknat med på en 1h15min inrikesflygning i premium economy ombord på en ATR-72?
”A meal is different from a snack in that meals are generally larger, more varied, and more filling”. Om SAS tänker erbjuda snack så kan det väl också varudeklarera det som det. Men det är väl kanske jag som inte flugit så mycket inrikes på sistone.@Camarilo, du pratar om vad som stod på biljetten. Där finns väl inte alltför mycket text och det är väl inte där man letar efter en meny eller detaljerad information? På webbplatsen beskrivs Premium inom Skandinavien (alltså inrikes) med texten "Måltid/snack".
![]()