Anlände precis tre timmar innan avgång, lagom till att check-in diskarna öppnade för SK984, för att maximera lounge hoping.
Först Amex Centurion Lounge, som öppnar kl. 8.00. Redan 20 minuter efter öppning är det mycket folk. Mat och dryckesutbudet är bra och varierat. Det finns ett antal platser med utsikt över plattan, där de bästa är reserverade för Centurion kortinnehavare. De blir eskorterade från receptionen och erbjuds dessa platser. SAS-kärran står parkerad, redo att bogseras till gaten. (Kräver rätt kreditkort för att få access. En SAS Business biljett räcker inte.)
Visa bifogad bild 176071
Visa bifogad bild 176083
Visa bifogad bild 176082
Visa bifogad bild 176081
Nästa stopp är ANA Lounge, som ligger en bra promenad från gaten. Loungen är överbelamrad med folk och det är kaos i buffédelen. Men deras Noodle Bar gör ändå besöket värt. SAS-kärran bogseras mot gate 142.
Visa bifogad bild 176078
Visa bifogad bild 176079
Visa bifogad bild 176080
Och till sist Delta Sky Club, som öppnar kl. 10.00. Jag var först in och kunde välja valfri plats. Stort och luftigt. Även här fanns en Noodle Bar. Utbudet av mat och dryck är mindre än på Centurion Lounge, men fullt tillräckligt. SAS-kärran står nu parkerad vid Gate 142.
Visa bifogad bild 176077
Visa bifogad bild 176075
Visa bifogad bild 176073
Visa bifogad bild 176072
Visa bifogad bild 176074
Om jag måste välja en lounge blir det Amex Centurion Lounge.
Och för att svara
@Davvelavve på frågan: “Är Amex Centurion Lounge bättre än Delta?” Ja, det tycker jag.