För ett antal år sedan var alla Amex i Sverige av betalkortstypen, med en icke publicerad kreditgräns (Syntes inte på en kreditupplysning exvis). Sedan införde de kreditkorten och började locka över folk till de nya korten. Efter ett tag började de införa "enhancements" på de gamla korten för att få folk att vilja byta i större grad.nu blev jag nyfiken, vad är skillnaden betal va kredit ? trodde alltid det var kredit
Kanske skulle tillägga att jag har ett Elite parallellt men som det verkar nu så tror jag att jag bara kommer behålla Elite kortet.Om du inte reser ofta, eller spenderar mycket på kortet med points plus blir det svårt att räkna hem.
Men reseförsäkringen på kortet är extremt bra, när saker träffar fläkten blir den väldigt bra att ha. För egen del brukar den komma till användning 1-2 gånger per år, främst vid förseningar.
Även om du flyger business så tycker jag att Pontus erbjuder bättre mat än sas loungen (frukost dock bättre hos sas).
Att du inte kan få någon specad faktura ska du nog inte beskylla amex för då set är priority pass som hanterar detta.
Efter mycket om och men så fick jag reda på hur dom räknat. Tydligen har PP ett enhetspris för att ta med gäster som inte går in gratis i loungen. Så vi fick betala 24 GBP (enhetspriset) även om loungens eget pris är lägre. Det som fortfarande skaver är att dom inte kunde tala om hur mycket det skulle kosta i receptionen vid loungen. Hade dom talat om det för oss så hade vi helt enkelt kunnat betala för barnen på plats och sparat 200 spänn. Dessutom när man söker på loungen i PP appen så visas inget pris där vad det kostar för gästerna utan det ligger under allmänna villkor eller liknande så det är ingen information som man lätt kan hitta när man är på plats vilket också irriterar mig. Nog med gnällande nu är det ju fredag och dax för lunchVi betalade 947 kr. Enligt loungerna hemsida kostar det 22 euro för barn och vi vuxna kunde ju gå in som priority pass och en gäst. Hittar inte fakturan nu men det stod typ bara 1+4 gäster och summan. Ska kolla upp det igen på datorn.