Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Om flera flygbolag kommer överens om att inte släppa bonusplatser för att hjälpa SAS att få tillbaka bokningar eller påverka kunder, då skulle det kunna utgöra otillåten samordning (kartellbeteende). Eller? Hade varit svårt att bevisa.
Utan att vet vad SAS har för begränsningar i sina system.. men de skulle väl kunna lägga ett filter på tillgängliga platser för eurobonusbokningar? Tänker på hur det var med SQ och de "tekniska problem" som varade misstänkt länge...

Om flera flygbolag kommer överens om att inte släppa bonusplatser för att hjälpa SAS att få tillbaka bokningar eller påverka kunder, då skulle det kunna utgöra otillåten samordning (kartellbeteende). Eller? Hade varit svårt att bevisa.
Det är väl ändå så att de platserna "köps" av SAS ifrån de andra "kompisarna" i Skyteam. Om SAS inte är "intresserade" av att köpa returresor så är det väl inte kartellbildning? Utan ett val av SAS att av en eller annan anledning inte köpa. (Nu blev nog meningen lite kaka på kaka, men du/ni hajar vad jag menar)

Med risk för att detta avhandlats massor av gånger tidigare. Men jag hittar inget aktuellt när jag söker.
Försöker boka en partner-award med SAS på utresan och TAP på hemresan.

Efter att jag fyllt i information om passagerare så får jag bara "Hoppsan! Ett fel har inträffat".
Jag är inte själv med på resan och försöker använda en 2-4-1 voucher, bokningen är för 2 vuxna.

Är det att ringa in som gäller eller är det tom troligtvis spökplatser? Andra idéer?
Väldigt frustrerande är det...
1783886545321.png

Testa med incognito window alt ring in. Kan vara något tillfälligt då jag själv misslyckades att boka en enkel award igår. Testade till slut även via appen och där gick det utmärkt.

Detta hände mig också sist. Av någon anledning blev det så när bägge förnamnen var med i bokningen. Alltså det funkade inte med som exempel "Stefan Anders" men felmeddelandet försvann när man använde bara "Stefan". Så det kan vara en orsak till detta felmeddelande i alla fall...

Toppen